مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از غبارروبی ۱۲۰۰ مسجد استان مرکزی در دهه نکوداشت و بهداشت مساجد خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴ 21 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام صفر قربانپور با اشاره به غبارروبی حسینیه‌ها و مساجد استان مرکزی در آستانه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مراسم غبارروبی و  عطرافشانی حسینیه‌ها و مساجد همه ساله در دهه آخرماه شعبان که به‌نام دهه غبارروبی و عطرافشانی مساجد نام‌گذاری شده باهماهنگی هیئت امنای مساجد، انجام می‌شود.

وی افزود: غبارروبی مساجد یکی از سنت‌های حسنه ای است که سازمان تبلیغات اسلامی هر ساله در دهه آخر ماه شعبان اجرا می‌کند و در این راستا 1200 مسجد در سطح استان مرکزی غبارروبی می‌شود.

قربانپور ادامه داد: فضا سازی معنوی، آراستگی سیمای بصری محوطه اطراف مساجد، نظافت و شست‌و‌‌شوی سرویس‌های بهداشتیمساجد از دیگر فعالیت‌هایی است که در دهه نکوداشت و بهداشت مساجد و در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اعزام مبلغان دینی در استان مرکزی گفت: اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، توزیع ادعیه، برپایی جلسات تلاوت نور و ختم کلام وحی نیز جزو برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان افزود: گویم:در فضیلت و شرافت ماه مبارک رمضان همین بس که در میان ماه های قمری تنها ماهی است که خدای تبارک و تعالی نام آن را در کتاب شریف خود ذکر نموده و آن را ظرف زمانی نزول انزالی قرآن-که جزء بهترین هدایای الهی به جامعه بشریت است-معرفی فرموده است.

قربانپور تصریح کرد: یکی از این فرصت های مبارک، روزها و شب های ماه مبارک رمضان است. این فرصت به اندازه‌ای مقدّس و بابرکت است که پیامبراکرم(ص) در مورد آن فرمودند "مردم، ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما رو کرده است".

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار