بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: تند باد باسرعت80کیلومتر برساعت عصر امروز برخی از نقاط استان را در بر می گیرد.
کد خبر: ۴۲۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 21 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی، مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبکه آفتاب گفت: ناپایداری های روز جاری در این استان به صورت وزش باد شدید است و سرعت آن در برخی نقاط به بیش از 80 کیلومتر در ساعت می رسد.

مرادی بیان کرد: وضعیت هوای این استان برای روز یکشنبه به صورت صاف همراه با وزش باد شدید، گرد و خاک و در برخی ساعات در مناطق شرقی احتمال افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهد بود.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: وضعیت هوا در روز دوشنبه به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در سه شنبه به صورت صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر پیش بینی شده است.

مرادی گفت: پیش بینی شده دمای هوای شهرهای مختلف این استان در 2 روز آینده سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش یابد.

همچنین هوای شهر اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفت

سعید محمودی، مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان مرکزی نیز گفت: میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوای اراک، صبح امروز به 41 میکروگرم بر مترمکعب اندازه گیری شد که فراتر از حد مجاز است.

وی تصریح کرد: استاندارد میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا، 35 میکروگرم برمترمکعب بوده و هوای امروز کلانشهر اراک امروز برای تمامی گروه‌های سنی حساس در این شهر وضعیت هوای ناسالم اعلام شده است.

 محمودی اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامناسب هوا ناسالم بودن آن برای گروه‌های حساس درخواست می‌شود کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان بار به جز موارد ضروری از تردد در محیط شهری و مکان‌های پرتردد خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان مرکزی ادامه داد: نا پایداری های روز جاری در این استان به صورت وزش باد شدید است و سرعت آن در برخی نقاط به بیش از 80 کیلومتر در ساعت می رسد  و گرد و خاک را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار