با اعلام نتایج نهایی شمارش آراء؛
تابناک مرکزی: با اعلام نتایج نهایی شمارش آراء انتخابات حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور دولت دوازدهم انتخاب شد.
کد خبر: ۴۲۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 20 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی، با پایان شمارش آراء  انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم که با خلق حماسه با شکوه حضور مردم و ثبت مشارکت چهل میلیونی مردم سربلند ایران اسلامی در تاریخ ایران اسلامی همراه بود در رقابت چهار نامزد ریاست جمهوری حسن روحانی توانست در نهایت به عنوان منتخب مردم معرفی و بر مسند مدیریت اجرایی کشور تکیه بزند.

تعداد رای دهندگان در این دوه بیش از ۴۱.۲ میلیون بوده که مشارکتی بی سابقه در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایران به شمار می رود و با اعلام عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور از میان 41 میلیون 220 هزار و 131 راي اخذ شده است حسن روحانی با کسب 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای رئیس دولت دوازدهم ایران شد.

به اين ترتيب حسن روحاني پيروز اين دور از رقابتها شد و بار ديگر بر کرسي رياست جمهوري تکيه زد و حجت الاسلام ابراهيم رئيسي دوم شد.

وزیر کشور در جمع خبرنگاران در توضیح نتایج نهایی انتخابات گفت: خوشحال هستم اعلام کنم الحمدالله انتخابات با امنیت کامل برگزار شد و مردم با شور و نشاط و ذوق مضاعفی که داشتند پای صندوقهای رای حاضر شده و به همه جهانیان نشان دادند و اثبات کردند که ما مدافع و حامی انقلاب اسلامی، متحد و منسجم و مصصم هستیم که انقلاب اسلامی را در جهت اهداف آن که تقویت دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به مردم ایران است؛ ادامه دهیم.

وی از دست اندرکاران انتخابات در حوزه اجرا، نظارت، تبلیغات، قضایی، شورای نگهبان، مجلس، نیروهای امنیتی مثل بسیج و سپاه و ...تشکر کرد و گفت: با کمک هم امروز در اینجا و جلو دوربین های رسانه های داخلی و خارجی پیروزی مردم ایران را به گوش جهانیان و پيش چشم همه جهان قرار دهیم.

وی گفت: امیدوارم با پایان رقابت ها و با شروع رفاقت ها تلاش در جهت حل مسائل مهم کشور به کار گرفته شود.

وزیر کشور همچنین به طور ویژه از رهبری معظم انقلاب تشکر کرد و گفت: رهبر انقلاب در تمامی مراحل انتخابات و قبل از آن بر مشارکت، سلامت انتخابات، قانونی بودن و امنیت انتخابات تاکید داشتند.

حسن روحانی در سال ۹۲ با بیش از ۱۸ میلیون رای توانسته بود برای نخستین بار رئیس جمهور شود، در دور دوم با بیش از ۲۳.۵ میلیون رای (۵۷ درصد آرا)، رقبای خود را پشت سر گذارد.

میزان آرای کسب شده در انتخابات ۹۶ به تفکیک هر نامزد به شرح زیر است:

روحانی: ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رای

رئیسی: ۱۵ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۴۹ رای

میرسلیم: ۴۷۸ هزار و ۲۱۵ رای

هاشمی طبا: ۲۱۵ هزار و ۴۵۰ رای

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار