در آستانه برگزاری جشن ملی؛
تابناک مرکزی: مراجع عالیقدر تقلید با دعوت از ملت ایران به پرشور در انتخابات تاکید کردند: مردم با حضور پرشور و گسترده در انتخابات امید دشمنان را تبدیل به یاس می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 18 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان‌های قزوین، زنجان و سمنان، با تأکید بر لزوم حضور بسیار پرحجم مردم در پای صندوق‌ها، گفتند: روز جمعه هر فردی رأی بیاورد، برنده‌ اصلی انتخابات، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند.

ایشان، حضور مردم در صحنه و در پای صندوق‌های رأی را حاوی دو پیام مهم دانستند و گفتند: اولین پیامِ حضور در انتخابات، نشان دادن اعتماد و علاقه‌ی مردم به نظام جمهوری اسلامی است و پیام دیگر آن، نشان دادنِ زنده بودن و پای کار و مصمم بودن ملت ایران است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: هرچه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بیشتر باشد و هرچه انضباط و پایبندی کنونی به قانون بیشتر باشد، آبرو و احترام ملت ایران در نزد ناظران جهانی بیشتر خواهد شد.

همه در انتخابات شرکت کنند/ به اصلح رأی بدهید

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، در ابتدای درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفتند: چند سفارش انتخاباتی دارم، اولا قرائن نشان می‌دهد، تنور انتخابات داغ شده و مردم حضور جدی در پای صندوق‌های رأی خواهند داشت و این جای خوشحالی است که جوانان پای صندوق‌های رأی با شور و نشاط حضور پیدا می‌کنند.

ایشان با بیان اینکه شور خوبی در بین مردم ایجاد شده است، تصریح کردند: باید مراقب بود و یقین داشته باشید دشمن دلش می‌خواهد، آسیبی به انتخابات بزند و درگیری در میان طرفداران کاندیداهای ایجاد کند، با هوشیاری و درایت نقشه دشمنان را نقش برآب کنید تا انتخابات در نهایت آرامش برگزار شود.

این مرجع تقلید تصریح کردند: طوری نشود با آشوب و درگیری میان طرافداران کاندیداها، دشمن کامیاب شود. افراد در روزهای باقی مانده از کارهای تحریک آمیز پرهیز کنند؛ شنیده‌ام برخی کاندیداها از همین الان می‌خواهند جشن بگیرند، جشن پیروزی پس از اعلام نتایج است، زودتر از زمان اعلام نتایج جشن گرفتن، کار درستی نیست و از این کارهای تحریک آمیز دوری کنید.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: از مذمت و اهانت به طرف مقابل پرهیز کنید؛ زیرا این رفتارها در دنیا و آخرت برای افراد مجازات دارد.

ایشان درباره انتخاب اصلح، اظهار داشتند: ما به حکم وظیفه از هیچ کاندیدای طرفداری نکردیم؛ اما افراد بیایند باور کنند کسی را که انتخاب می‌کنند در اعمالش شریک هستند و روز قیامت باید پاسخگو باشند، هرگز به سبب تعصب و رفاقت دوست و آشنا به افراد رأی ندهید.

معظم له خاطر نشان کردند: رأی سفید هم اشتباه است، سطح حضور در انتخابات را پایین می‌آورد، آنکه اصلح است را بینی و بین الله انتخاب کنید و به آن رأی بدهید.

ایشان در پایان این بخش از فرمایشات خود افزودند: بعد از انتخابات شعارهای تقلب را کنار بگذرید و همه فرد منتخب را کمک کنید.

حضور حداکثری مردم در انتخابات، پشتیبانی از انقلاب و اسلام است

آیت‌الله العظمی نوری همدانی با بیان این که باید در مقابل فرهنگ طاغوتیان و ظالمان هوشیار باشیم، گفتند: حضور حداکثری مردم در روز انتخابات ۲۹ اردیبهشت، پشتیبانی از انقلاب و اسلام است.

ایشان با تاکید بر اینکه کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ أَرْضٍ کَرْبَلاء اختصاص به یک زمان ندارد، همانطور که یزید مربوط به زمان خاصی نیست، اظهار داشتند: باید سعی کنیم در مقابل فرهنگ طاغوتیان و ظالمان هوشیار باشیم.

این مرجع عالیقدر با بیان اینکه امام راحل روحانی مجاهد و انقلابی قهار بودند که توانستند قوانین دین را اجرا کنند و دشمنان را از کشور بیرون نمایند و با مجاهدت خود و پشتیبانی مردم هیمنه دو ابر قدرت شرق و غرب را درهم شکنند، گفتند: امام راحل، اسلام را به مردم معرفی کردند که دارای ارکانی مانند امر به معروف و نهی از منکر است، باید سعی شود در جامعه امر به معروف اجرا شود و همه با همکاری هم مردم را به خوبی دعوت و از بدی بر حذر داشت.

تاکید بر حضور حماسی در انتخابات پیشِ‌رو

آیت الله العظمی جوادی آملی در اطلاعیه ای اعلام کرد: ضمن دعوت از آحاد ملت بزرگ ایران برای حضور پرشور، حماسی و عاقلانه در انتخابات پیشِ‌رو، در خصوص هیچ یک از کاندیداهای محترم انتخاباتی اظهار نظری نداشته و ندارم.

دعوت آیت الله علوی گرگانی برای حضور باشکوه در انتخابات

آیت الله العظمی علوی گرگانی نیز ضمن دعوت از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات گفتند: نباید با فعالیت‌های اشتباه دژ محکم امنیت کشور یعنی انتخابات شکسته شود.

ایشان با بیان این که انتخاب نامزد اصلح مراتبی دارد، خطاب به برخی فعالان عرصه انتخابات یادآور شدند: مردم هم باید به دنبال همین مساله باشند، به هرحال اگر کار خودتان را خدایی انجام دهید می‌توانید معرف بهترین فرد برای اداره امور اجرایی کشور باشید و دعای خیر مردم نیز پشت سر شما خواهد بود.

این مرجع عالیقدر اظهار کردند: تدین، تقوا، پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دلسوز بودن برای ملت از خصوصیات فرد مناسب برای انتخاب است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار