رئيس پليس فتا استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: رئيس پليس فتا استان مرکزی با اشاره به تهديدات و آسیب‌های استفاده ناآگاهانه از تجهيزات نوين در حوزه فناوري گفت: كاربران گوشي همراه هوشمند براي افزايش امنيت كاربري و حفظ حريم خصوصی‌شان، گزينه موقعيت ياب گوشي همراهشان را در هنگام عکس‌برداری غيرفعال كنند.
کد خبر: ۴۲۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 17 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرگرد مصطفي نوروزي رئيس پليس در گفت و گو با خبرنگار تابناک مرکزی، در اين باره گفت:  امروزه با گسترش روزافزون فن‌آوری اطلاعات و تجهيزات مدرن باید دقت كرد که استفاده از این‌گونه امكانات در حين جذابيت داراي مخاطراتي نيز براي استفاده‌کنندگان است .

وي افزود: يكي از اين امكانات قابليت عكس برداری حرفه‌ای و موقعيت يابي عکس‌های گرفته شده است كه بر روي گوشی‌های موبايل تعبيه و روز به روز در حال پيشرفت و ارتقاء امكانات جانبي آن می‌باشد در واقع هم اكنون تلفن‌های همراه تبديل به انواع مختلف دوربین‌های ديجيتالي همراه شده‌اند و به‌راحتی نيز در مجالس خصوصي وارد شده كه احتمال رخ دادن انواع آسيب ها از طريق عكس برداري براي شهروندان متصور است.

نوروزی در این خصوص هشدار داد: شهروندان گرامی توجه داشته باشند اگر علاقمند به عکاسی با تلفن شخصی خودتان هستید و نمی‌خواهید اطلاعات موقعیتی شما توسط عکس گرفته شده منتشر شود، بهتر است گزینه‌های مربوط به GPS Camera را غیرفعال کنید.

وي ادامه داد: وقتی شما در حال عکاسی با موبایل خود هستید، دوربین اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر می‌کند و همچنین برخی اطلاعاتی مثل نام تلفن و نوع دوربینی که با آن تصویر ثبت شده نیز همراه تصویر گرفته شده ذخیره می‌شوند و این اطلاعات به راحتی قابل مشاهده بوده و هنگامی که شما تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید افراد مختلفی می‌توانند این اطلاعات را مشاهده و از آن‌ها سوء استفاده کنند.

نوروزی در پايان از عموم شهروندان درخواست نمود به منظور حفظ اطلاعات و مراقبت از حريم خصوصی‌شان توصیه‌های زیر را جهت استفاده از امکانات تصویربرداری تلفن همراه بکار بندند:

به‌هیچ‌عنوان تصاوير خصوصي خود را بر روي تلفن‌های همراه نگهداري نكنيد .

حتماً قبل از استفاده از امكانات تصويربرداري در تلفن‌های همراه گزینه‌های مربوط به GPS Camera را غیرفعال نمايند .

از عکس‌برداری توسط تلفن همراه در محافل خصوصي جدا خودداري كرده و حتی‌الامکان سعي كنيد از دوربین‌های ديجيتالي كه صرفاً جهت عکس‌برداری به‌کارگیری می‌شود در اين خصوص استفاده كنيد.

به‌هیچ‌عنوان عکس‌ها و اطلاعات شخصي خود را در شبکه‌های اجتماعي به اشتراك نگذاريد .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار