معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی خبر داد :
تابناک مرکزی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: طی سال گذشته با بهره گیری از منابع بانکی و کمیته امداد سه هزارو 361 متر مربع فرش به ارزش بیش از28میلیارد ریال توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی بافته و روانه بازار شد.
کد خبر: ۴۲۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 17 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی، رمضانعلی جلالی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با بیان اینکه خودکفایی و اشتغال زایی مددجویان از مهم ترین اولویت های کمیته امداد است، گفت:  یکی از فعالیت های حوزه اشتغال کمیته  امداد در جهت توانمند سازی اقتصادی مددجویان ، ایجاد اشتغال در بخش صنایع دستی  به خصوص  تولید فرش است که در قالب مشاغل خانگی  انجام می شود.

وی افزود: طی سال گذشته با بهره گیری از منابع بانکی و کمیته امداد سه هزارو 361 متر مربع فرش به ارزش بیش از28میلیارد ریال توسط مددجویان تحت حمایت بافته  و روانه بازار شده که به طور متوسط 30 درصد آن هزینه مواد اولیه  و 70 درصد آن  به صورت سود عاید مدجویان  شده است.

 معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه تولیدات فرش مددجویان نقش بارز و برجسته ای در جهت رونق صنعت فرش  در جامعه ،رفع بیکاری و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی  دارد،  گفت: هم اکنون ۲2 درصد تولیدات فرش استان توسط مددجویان تحت حمایت که بیشترآن توسط زنان سرپرست خانوار  هستند بافته  می شود.

جلالی در پایان خاطر نشان کرد: بهره مند ساختن فرش بافان از مزایای بیمه تامین اجتماعی ، بر گزاری دوره های به بافی فرش در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات ، نظارت بر حسن اجرای بافت فرش دست بافت و بازار یابی برای فروش محصولات از جمله حمایت هایی هستند که توسط کمیته امداد برای بافندگان فرش دست بافت انجام می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار