تابناک مرکزی: مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: در بحث همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش که در سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش آمده است، استان مرکزی در جایگاه سوم کشور قرار دارد.
کد خبر: ۴۲۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 16 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور، مدیر حوزه علمیه استان مرکزی، در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه استان و آموزش‌وپرورش که امروز، دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد گفت: آموزش‌وپرورش استان مرکزی تعامل بسیار خوبی در بکارگیری طلاب حوزه علمیه در راستای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مدارس دارد.

وی در ادامه گفت: در بحث همکاری‌هایی که در سند تحول بنیادین نظام آموزش‌وپرورش آمده است، استان مرکزی در جایگاه سوم کشور قرار دارد و در اجلاسی که به همین منظور در مشهد و با حضور نمایندگان آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شد تأکید شد که استان مرکزی به خوبی این بخش از سند را محقق ساخته است.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور تصریح کرد: در خصوص همکاری حوزه‌های علمیه با آموزش‌وپرورش ما باید به جایگاه اول کشور دست پیدا کنیم در حال بررسی نقاط ضعف و کم کاری‌ها در این زمینه هستیم.

امام جمعه موقت اراک با اشاره به مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی گفت: این مسابقات یکی از فعالیت‌های شاخص و ارزنده آموزش‌وپرورش استان است، در این مسابقات دانش‌آموزان در هر مقطع سنی در حال فراگیری و فعالیت قرآنی هستند و باید از اینگونه فعالیت‌ها حمایت بیشتری شود.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی بیان کرد: در سال جدید فعالیت‌های مشترک بیشتری با آموزش‌وپرورش خواهیم داشت تا بتوانیم برای دانش‌آموزان و فرهنگیان فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ارزنده‌ای ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام داود چمانی، معاون فرهنگی پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: سالانه بالای ۶۰۰ الی ۷۰۰ گفتمان دینی با حضور روحانیون و مبلغان دینی بومی و غیربومی در سطح مدارس استان برگزار می‌شود  در کنار آن، کارگاه‌های آموزشی نیز ویژه معلمین و مربیان آموزش‌وپرورش استان به صورت سالیانه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار