تابناک مرکزی: بخش خون کودکان مبتلا به سرطان با حضور مسئولان استانی در بیمارستان امیرکبیر اراک افتتاح شد.
کد خبر: ۴۲۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲ 13 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه این بخش که با همت انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اراک احداث شده گفت: استان مرکزی دارای مشکلاتی از جمله در حوزه درمان و بازسازی زیرساخت‌های مربوطه و افزایش تعداد بیماران است، از این رو می‌طلبد یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین رسیدگی به این مسائل باشد.

سیدمهدی مقدسی تصریح کرد: در راستای رفع مشکلات در طول 11 ماه گذشته حداقل 10 ملاقات با وزیر بهداشت و درمان جهت رفع مشکلات درمانی استان بویژه مشکلات بیمارستان آیت‌الله خوانساری ترتیب داده شد و با  همت خیرین به عنوان پایه‌گذاران و کمک‌های دولت تا سه ماه دیگر بخشی که در بیمارستان در حال ساخت است، افتتاح می‌شود.

وی گفت: با کمک نماینده ولی فقیه در استان مرکزی موانع موجود جهت بهره‌برداری از زمین مجاور بیمارستان آیت‌اله خوانساری برطرف شده تا یک پروژه بزرگ عمرانی در آن احداث شود.

مقدسی پزشکان خیر را سرمایه‌های استان دانست و بر تداوم اعمال خیریه و کاهش آلام بیماران تاکید کرد و گفت: ما موظف هستیم از فعالیت‌های خیرین و فعالان در این مسیر تقدیر کنیم، همچنین بازسازی بخش خون بیمارستان امیرکبیر اراک قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: طی ملاقات‌ها با وزیر بهداشت برای بیمارستان‌های استان بحث‌های چالشی صورت گرفت و دو دستور از آنها گرفته شده، همچنین از هیات وزیران جهت حضور در استان و آشنایی نزدیک با مشکلات حوزه درمان دعوت به عمل آمده که برای این منظور قول داده اند مقدمات سفر فراهم شود.

مقدسی بیان کرد: در سفر اخیر دولت به استان مرکزی، حدود 80 میلیارد تومان برای بیمارستان ولیعصر(عج)، اختصاص داده شد، همچنین بیمارستان خنداب در حال افتتاح است.

نماینده مردم در مجلس گفت: میزان مساعدت خیرین در بخش درمان بسیار و اثربخش است و همه باید با مشارکت یکدیگر و درک شرایط خانواده‌ها در این راستا گام برداریم.

دکتر حسن طاهراحمدی نیز در این مراسم گفت: امروزه 40درصد از بیماری های سرطانی قابل پیشگیری و 40درصد نیز قابل درمان است و امید است با پیشرفت علم روز به روز به این درصد اضافه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: افتتاح بخش سرطان کودک بیمارستان امیرکبیر دومین اقدام خیرین موسسه تبسم و مشارکت‌های مردمی بعد از ساخت هتل بیماستان برای همراهان بیماران سرطانی است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در دنیا و کشور افزایش بی رویه بیماران سرطانی است که این میزان در استان مرکزی از متوسط کشوری پیشی گرفته است.

طاهراحمدی بیان کرد: در حال حاضر، 6500 بیمار سرطانی شناخته شده در استان مرکزی و یک بیمارستان مختص بیماران مذکور با 64 تخت وجود دارد. افتتاح بخش سرطان کودک بیمارستان امیرکبیر تا حدودی موجب کاهش آلام بیماران می‌شود. این بخش یک بخش قدیمی بود که با کمک خیرین بازسازی شد.

وی افزود: خیرین حدود 850 میلیون تومان برای ساخت بخش سرطان کودکان هزینه کردند و دانشگاه علوم پزشکی نیز با 450 میلیون تومان کمک برای این مهم گام برداشت.

طاهراحمدی با بیان اینکه 64 تخت موجود در بیمارستان آیت‌اله خوانساری به هیچ وجه برای پوشش تعداد بسیار بیماران نیازمند بستری و در صف انتظار کافی نیست، افزود: مقرر است با کمک و همت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی این تعداد تخت به 96 تخت افزایش یابد که برای این مهم فاز دوم این بیمارستان در 4 طبقه در حال ساخت است. امید است در مدت سه ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: به جز پروژه‌های ساوه، زرندیه و خمین، 108 پروژه طی 6 ماه گذشته در استان کلنگ زنی شدند که 49 مورد از آنها آماده بهره‌برداری هستند و کمک خیرین برای این پروژه‌ها هشت میلیارد تومان بوده است.

دکتر محقق، رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی نیز در این مراسم بیان کرد: موسسه تبسم در پی اطلاع از کمبود ظرفیت تخت‌های بیمارستانی برای مداوای کودکان سرطانی با همکاری و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی متعهد به ساخت یک بخش کودک در ساختمان متروکه واقع در محوطه بیمارستان امیرکبیر شد.

وی افزود: عملیات اجرایی این پروژه در محوطه‌ای به مساحت 600 مترمربع آغاز و با وجود چالش ها و مشکلات غیرقابل پیش بینی در بهمن‌ماه 95 به پایان رسید.

محقق گفت: در مراحل ساخت این بخش سعی شد تا ضمن رعایت اصول استاندارد ساخت بخش‌های پزشکی با قرار دادن المان‌های شاد کودکانه نظیر ترکیب رنگ‌آمیزی، طرح‌های کارتونی، اتاق بازی، و فضای سبز و فضای استراحت در حاشیه ساختمان بخش خون فضایی صمیمی و دلنشین برای بیماران فراهم شود.

وی ادامه داد: این بخش دارای 23 تخت و بخش‌های ایزوله، معاینه، شیمی درمانی، دارو و ... است.

وی تصریح کرد: سرمایه اصلی انجمن حمایت از بیماران سرطانی کمک‌های مالی و وقف مکان نیست، بلکه مهمترین سرمایه انجمن اعتماد مردم است که اگر آنرا از دست دهیم دیگر چیزی نخواهیم داشت.

محقق گفت: مزیت انجام پروژه‌ها توسط خیرین و NGO ها نسبت به دولت، کوتاه مدت بودن زمان اتمام پروژه، هزینه کمتر و کیفیت بیشتر است. برای این پروژه نیز خیرین حدود 800 میلیون تومان هزینه کردند که 550 میلیون تومان از آن نقدی و 250 میلیون تومان دیگر شامل کمک غیرنقدی است.

وی با اشاره به گسترده شده بیماری سرطان در دنیا و کشور بیان کرد: آمار ابتلا به این بیماری در سال 2030به دو برابر افزایش خواهد یافت و در کشور بین 95 تا 100 هزار بیمار سرطانی هر ساله تشخیص داده می‌شود.

 

محقق مسئله امید به زندگی، ارتقای سطح تشخیص بیماری‌ها و افزایش میزان توجه مردم به سلامتیشان را در جلوگیری از افزایش میزان بیماران سرطانی موثر دانست.

وی افزود: این انجمن با کمک مردم برنامه‌های اثربخش آموزشی، فرهنگی، غربالگری، مشاوره و هدایت درمانی و حمایت‌های مالی را از بیماران دارد .

در ادامه بخش سرطان کودک بیمارستان امیرکبیر با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

انتهای پیام/ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار