تابناک مرکزی: دبیر ” جشواره مردمی میم” با اشاره به آمار بالای طلاق و زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی، گفت: سعی بر این است که با کمک به مادران آسیب‌دیده و با اتکا به مهر مادری، خانه مادران را آباد کنیم .
کد خبر: ۴۲۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱ 13 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، رضا تاج‌آباد در نشست مطبوعاتی "جشنواره مردمی میم” عنوان کرد: "میم” از کلمه مقدس مادر انتخاب شده و سرآغاز مادری است. در جشنواره مردمی "میم” سعی بر این است به نقش مهم و جایگاه والای مادری پرداخته شود تا با تکیه بر این موضوع در جهت رفع معضلات اجتماعی که در استان با آن مواجه هستیم گام‌های اساسی برداریم.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به وضع موجود و فرهنگ غالب در اجتماع درمی‌یابیم که تاکنون فعالیت‌های که برای رفع مشکلات انجام شده است، جوابگوی آسیب‌های اجتماعی نیست .

تاج‌آباد در خصوص چگونگی شکل‌گیری این جشنواره بیان کرد: بعد از نشست‌های متعددی که با فعالان فرهنگی و نخبگان در شهرمان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بجای برگزاری همایش، نشست‌ها  و گزارش‌هایی که در بهبود و حل مشکلات اجتماعی تاثیری ندارند، اقدامی سازنده انجام دهیم و با کمک یکدیگر اقدام به برپایی جشنواره "میم” کردیم.

وی افزود: با کمک چند موسسه هیات مشورتی برای بررسی مشکلات تشکیل دادیم و این فعالیت‌ها سرآغاز تشکیل "جشنواره مردمی میم "بود. عنوان جشنواره را به این جهت برای این فعالیت انتخاب کردیم که با شور و شادی همراه باشد و کلمه مردمی آن به معنای اینست که با تکیه بر قدرت مردمی استوار است، به غیر از چند سازمان کمکی از سوی ارگان‌های دولتی به ما نشده و ما در این زمینه تقربیا ناامید شده‌ایم .

دبیر جشنواره مردمی میم اظهار کرد: در اراک سالیانه پنج‌ هزار طلاق به ثبت‌ می‌رسد که این معضل اجتماعی پیامدهای بسیاری را برای جامعه در بردارد، در استان مرکزی بیش‌ از ۲۵ هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که تنها سه هزار از این تعداد شاغل هستند و هرساله پنج‌هزار زنی که طلاق گرفته‌اند نیز به این آمار افزوده می‌شود و این در حالی است که بیش از نیمی از این اعداد و ارقام فقط مربوط به شهر اراک است .

تاج‌آباد افزود: میانگین سنی بالای ۳۴ سال، کاهش نرخ باروری در استان و بغرنج بودن وضعیت یاس و ناامیدی از پیامد‌های معضل طلاق است. از ارائه این آمار متوجه می‌شویم که دچار فقر مهر و محبت شدایم و عشق در شهر ما رنگ باخته است .

وی با اشاره به اینکه در شهر اراک مشکل هویتی داریم و مردم اراک به اراکی بودن خود افتخار نمی‌کنند، اظهار کرد: آنجا که عشق و محبت و عاطفه نباشد، افراد خودرای و خودخواه می‌شوند و در چنین وضعیتی همبستگی از بین می‌رود و پیشرفت عمومی معنایی ندارد .

تاج‌آباد با اشاره به مشارکت هنرمندان و تولید محتوای فرهنگی، هنری و تبلیغات عنوان کرد: در همین راستا جشنواره هنری برگزار کردیم و در این بخش ۴۰۰ اثر هنری از هنرمندان جمع‌آوری شد که ۳۰ اثر از بین هنرمندان در رشته عکاسی، طراحی و پوستر انتخاب شد .

وی برگزاری مسابقه انشا با موضوع "مادر بهترین معلم”، راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی با محوریت مادر خوب شدن و همسر خوب بودن و رابطه انتخاب همسر و مادر شدن و توزیع ۱۹۰۰ نشریه در ۳۱ مسجد در ایام اعتکاف را از دیگر فعالیت‌های این جشنواره برشمرد و بیان کرد: بعد از اعتکاف با تکیه بر ظرفیت بالای مردمی در حدود ۸۰۰ نفر در این مجموعه عضو شدند .

تاج‌آباد افزود: در حدود ۵ الی ۶ ماه است که به صورت جدی جلسات بسیار مهم در همین خصوص تشکیل شده است. ۱۴ مسجد و امامزاده عبدالله(ع) با این جشنواره هماهنگ شدند و اقدامات روال خود را در پیش گرفته است. برخی کانون‌ها، فعالان فرهنگی و نخبگان ما را همراهی کردند تا پرچم مادری را بالا ببریم .

به گفته وی، علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند با شماره تماس ۳۴۸۵۱۲۵۰ و ۳۴۸۵۱۲۷۰ و یا با کانال تلگرامی   @mim_festival ارتباط برقرار کنند .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار