تابناک مرکزی: کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی از افزایش 28.6 درصدی بارندگی از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به 25 سال گذشته در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۴۲۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱ 08 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، رضا مرادی  با بیان اینکه ناپایداری جوی استان امروز و فردا نیز ادامه دارد، گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وضعیت جوی استان پایدار است و بارندگی نداریم.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود پایداری وضعیت جوی تا روز جمعه ادامه داشته باشد، همچنین احتمال ورود یک سامانه جدید بارشی از اواخر روز جمعه یا روز شنبه پیش‌بینی‌ می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی با بیان اینکه متوسط بارندگی استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 20.6 درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: در مجموع در این مدت در سال جاری 349.9 میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

مرادی ادامه داد: کمترین میزان بارندگی مربوط به دلیجان با متوسط بارندگی 203.5 میلی‌متر و بیشترین بارندگی مربوط به شازند با 521.7 میلی‌متر است.

وی با بیان اینکه اندازه‌گیری میزان بارش در اراک از طریق چهار ایستگاه سنجش مستقر در سردشت، دره گردو، دانشگاه اراک و سه راه خمین انجام می‌شود، عنوان کرد: میزان بارندگی که به ثبت می‌رسد مربوط به ایستگاه سه‌راه خمین است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی با اشاره به میزان متوسط 0.4 میلی‌متر بارندگی طی 24 ساعت گذشته در اراک، عنوان کرد: بارش‌های بهاری پراکنده است و میزان بارندگی که اعلام می‌شود عددی است که ایستگاه سه‌راه خمین نشان می‌دهد و ممکن است ایستگاه‌ها در دیگر نقاط میزان بیشتر یا کمتر بارندگی را نشان دهند.

مرادی با بیان اینکه میزان بارندگی اراک از ابتدای سال جاری تاکنون 349.9 میلی‌متر بوده است، ادامه داد: به عنوان نمونه ایستگاه سنجش میزان بارندگی اراک واقع در سه‌راه‌ خمین قدمتی 60 ساله دارد و به این ترتیب می‌توان میزان بارندگی را در بازه زمانی 60 ساله مورد ارزیابی قرار داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار