تابناک مرکزی: سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس با اشاره به اعلام لیست اموال مسئولان گفت: بهتر است که مردم بدانند که نامزدهای ریاست جمهوری خواستگاه اشرافی دارند یا مردمی هستند.
کد خبر: ۴۱۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 07 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از نماینده، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیشنهاد محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، مبنی بر اعلام لیست اموال کاندیداها به همراه اعضای خانواده‌شان، گفت: بهتر است نامزدها اموال خود را به قوه قضائیه معرفی کنند تا مردم بداند که با چه اشخاصی روبه رو هستند.

وی افزود: مردم باید بدانند که نامزدهای ریاست‌جمهوری چه خواستگاهی دارند، آیا خواستگاه آنها اشرافی است و یا در سطح مردم زندگی می‌کنند.

نماینده مردم محلات در مجلس افزود: حضرت علی (ع) فرمود «خدای متعال از امرا خواسته که در حد مردم فقیر جامعه زندگی کنند.»  سوالی که پیش می‌آید این است که آیا زندگی برخی از مسئولان در حد فقرا است و یا زندگی آنها اشرافی است؟

حجت الاسلام سلیمی تصریح کرد: مردم باید آدرس خانه روسای جمهور را بدانند، مردم باید بدانند خانه‌ آنها چند متری است، چند ویلا و  چند اتومبیل دارند.

وی با تاکید بر اینکه آشنایی و اطلاع داشتن مردم از اموال نامزدهای ریاست جمهوری در تصمیم‌گیری آنها موثر است، گفت: باید مشخص شود تا مسئولی که ماهانه حقوق مشخص می‌گیرد فلان خانه کذایی را از کجا آورده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ای کاش قانون از کجا آورده‌ای در کشور اجرا می‌شد، تصریح کرد: معنی شفافیت این است که برای مردم مشخص شود که املاک و یا دارایی‌هایی که به برخی از آقایان نسبت داده می‌شود واقعیت دارد یا خیر، دانستن چنین چیزهایی در تصمیم‌گیریهای مردم نقش آفرین است.

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره بعدی اموال خود را به مردم معرفی کنند، گفت: معنی شفافیت این است که روحانی باید بگوید چرا پس از ۴ سال برخی از وزرا لیست اموال خود را بر طبق قانون معرفی اعلام نکرده‌اند، امیدوارم شفافیت به معنی  واقعی کلمه در انتخابات پیش‌رو معنا و مفهوم پیدا کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار