تابناک مرکزی: رئیس پليس راه فرماندهي انتظامي استان ازآموزش حدود 400 نفر از اعضای ناوگان عمومی مسافربری در فروردین ماه سال جاری با برگزاري كلاس های تخصصی و حضور در پايانه هاي مسافربري از سوی کارشناسان پلیس راه با مشارکت سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي خبرداد.
کد خبر: ۴۱۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 24 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "ایرج کهریزی" با اشاره به نقش حمل و نقل عمومي در کاهش تراکم ترافيک و آموزش 392 نفر از اعضای ناوگان عمومی مسافربری در فروردین ماه سال جاری در قالب رانندگان و کارکنان شرکت های مسافربری و حمل بار بیان داشت: در مدت اجراي این دوره آموزشی ناوگان عمومي مسافربري، رانندگان نمونه و قانونمند نيز از سوي پليس مورد تشويق قرار گرفتند.

رئیس پليس راه فرماندهي انتظامي استان مرکزی اظهار داشت: به جهت تسهيل در عبور و مرور مسافران، همواره کارکنان پلیس راه به صورت مستمر و فعال در سطح محورهای مواصلاتی استان مستقر بوده و در راستای خدمت دهی بهتر به رانندگان مسافران در تعامل فراگیر با آنان هستند.

کهریزی هدف از برگزاري دورهای آموزشی برای ناوگان عمومی مسافربری را نهادينه شدن آموزش استفاده هدفمند از وسایل نقلیه و افزايش ايمني ناوگان حمل و نقل عنوان و بیان کرد: عدم آگاهي رانندگان موجب انجام رفتارهاي پر خطر از جمله تصادف مي شود که بی تردید فرهنگ سازي در استفاده مناسب از وسایل نقلیه عمومی از ضرورياتي است كه همواره بايد از سوی سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، شرکت های مسافربری و باربری و دیگر دستگاه های متولی بدان توجه داشت.

وی با اشاره به کنترل دوره اي ناوگان مسافربری عمومی از سوی پلیس راه استان افزود: در کارگاه های آموزش گوناگون، پلیس راه استان با استفاده از کارشناسان زبده و با تجربه خود، پيرامون موضوعاتی چون:مزایای استفاده از کمربند ايمني، شیوه دقیق ثبت صورت وضعيت،نقص فني خودرو،انتخاب مسير مناسب،رعایت سرعت مطمئنه و دیگر موارد، آموزش های لازم را به رانندگان داده و در پایان با اخذ آزمون های عملی و کتبی عملکرد آنان را مورد ارزیابی دقیق قرار می دهند.

این مقام انتظامی یادآور شد: پليس همواره با نظارت هدفمند خود بر عملکرد رفتار ناوگان حمل و نقل عمومي و نیز برگزاری دورهای آموزشی مختلف در راستای پیشگیری از حوادث ناگوار جاده ای با مشارکت سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، اقدامات فراگیری را انجام داده و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهد داشت.

کهریزی اظهارداشت: برنامه ريزي هاي لازم در راستاي كاهش تصادفات همواره باید اقدامات لازم براساس شناسايي نقاط حادثه خيز، نوع وسايل نقليه، زمان تصادفات، و دیگر مولفه هاي دخيل در وقوع تصادفات، از سوی نهادهای اجرایی مسئول صورت گرفته و زيرساخت‌ هاي لازم ترافيکي جاده های برو ن شهری در راستای پیشگیری از تخلفات گوناگون به شیوه ای مطلوب فراهم شود كه اين مهم با تعامل دستگاه ها به خوبي در حال پيگيري و سير مراحل اجرايي است.

رئیس پليس راه فرماندهي انتظامي استان مرکزی در پايان از همکاري و همراهي مطلوب مدیران و اعضای ناوگان عمومی مسافربری مردم با پليس راه در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی مذکور قدرداني و خاطرنشان کرد: اميدواريم با رعايت بيش از پيش قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي از جمله؛ سرعت مجاز و مطمئنه، حرکت بين خطوط، استفاده از کمربند ايمني و ... شاهد کاهش تصادفات و افزايش انضباط ترافيکي در سطح محورهای مواصلاتی استان باشيم.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار