تابناک مرکزی: مسئول بسیج هنرمندان سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه هنر انقلاب اسلامی به دنبال بیان حقیقت است، گفت: هنر انقلاب اسلامی هنری است که مروّج اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.
کد خبر: ۴۰۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 12 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از بسیج، سرهنگ پاسدار احمدی مسئول بسیج هنرمندان سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه هنر انقلاب اسلامی به دنبال بیان حقیقت است، گفت: هنر ابزاری است که می‌تواند منتقل کننده پیام حقیقت، آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی و تمامی صفات نیک باشد.

وی افزود: در بستر هنر انقلابی صفات نیک هم می‌تواند منتقل شود و هم مورد نقد و بررسی قرار گیرد چراکه آسیب‌های اجتماعی از جمله مفاهیم ارزشی در قالب شعر و خوشنویسی، مفاهیم و معضلات اجتماعی در قالب تئاتر می‌تواند به راحتی بیان می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه روح‌الله تصریح کرد: ابزار، فضا و بستر هنر، می‌تواند منتقل کننده مفاهیم انقلابی باشد. در واقع مطالبات نظام اسلامی می‌تواند از طریق هنر انقلابی بیان شود و هنرمندان انقلابی در جهت مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان در این عرصه فعالیت داشته باشند.

احمدی ادامه داد: شاخص‌ترین افراد فعال در این حوزه شهید «مرتضی آوینی» بود که تمام دغدغه‌اش تبیین محورها و مولفه‌های انقلابی بود.

وی افزود: شهید «آوینی» از ابتدای امر که به حوزه هنر وارد شد دغدغه‌اش بیان نیازمندی‌های انقلاب، بیان دیدگاه‌ها و رهنمودهای ولی‌فقیه و مطالبات رهبری بود و در کنار اینکه در حوزه اجتماعی فعالیت داشتند در حوزه دفاع مقدس فردی شاخص بود که در مستندهای حوزه دفاع مقدس تحت عنوان «روایت فتح» نکات ناگفته دفاع مقدس را به بیانی شیوا و ادبیاتی دل‌نشین و از زوایای متعدد مطرح و به مخاطب معرفی می‌کرد.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه روح‌الله تصریح کرد: شهید «آوینی» بی هیچ حواشی و با دلسوزی به بیان ناگفته‌های دفاع مقدس می‌پرداخت. ضبط و ثبت و انعکاس رویدادهای دفاع مقدس را به خوبی انجام داد و عمیق و دقیق به آن پرداخت و در این حوزه فردی موفق بود که ماندگار شد.

احمدی افزود: شهید «آوینی» به هنر از بحث حقیقت‌جویی و هنر ناب پرداخت. شاخصه این شهید والامقام پرداختن به هنر برای حقیقت بود. هنری که شاخصه‌های والای انسانی از جمله کرامت انسانی و خلیفه‌ الهی را مطرح می کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های بسیج هنرمندان استان مرکزی در هفته هنر انقلابی افزود: برنامه‌های متعددی در سطح کانون‌های بسیج هنرمندان استان تدارک و در حال اجرا است که اولین برنامه را در نخستین روز از هنر انقلابی کانون بسیج هنرمندان شهرستان دلیجان تحت عنوان همایش گرامیداشت «هنر انقلاب اسلامی» در مجتمع فرهنگی هنری غدیر این شهرستان برگزار کرد.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه روح‌الله تصریح کرد: روز دوشنبه همزمان با میلاد مولود کعبه حضرت علی(ع) کانون بسیج هنرمندان شهرستان ساوه با حضور هنرمندان شاخص بسیجی کشور مراسم گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی را با مشارکت فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار کردند.

احمدی با اشاره به برنامه‌های جانبی در این مراسم گفت: سخنرانی، پخش کلیپ، اجرای نمایش، شعرخوانی و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت انقلابی، تجلیل از خانواده شهدا، نمایشگاه‌های فرهنگی هنری و تجسمی از دیگر برنامه‌های تدارک و اجرایی شد.

وی افزود: نشست‌های نقد ادبی و تبیین دیدگاه شهید آوینی و هنر انقلاب اسلامی در سطح کانون‌های خمین، شازند، تفرش، محلات و اراک برگزار می‌شود.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه روح‌الله تصریح کرد: در سطح شهرستان اراک برنامه ویژه‌ای به مناسبت این هفته تدارک و با حضور مسئولین اجرایی خواهد شد، این برنامه تحت عنوان «انقلاب، هنرمندان، پاسداشت» برگزار می‌شود و همزمان در این برنامه از کتاب «شعر چهارفصل» ویژه بسیج هنرمندان که در سال 94 برگزار شد رونمایی می‌شود.

احمدی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلابی از سوی این قشر از بسیج گفت: نمایشگاه عکس هنرمندان بسیجی، شعرخوانی، اجرای گروه تئاتر، پخش کلیپ و سخنرانی فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش است که روز پنجشنبه از ساعت 10:30 تا 13 در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری جلسه هم اندیشی با حضور مدیران کانون‌های بسیج هنرمندان و مسئولان انجمن‌های ادبی هنری بسیج هنرمندان و فرماندهی سپاه روح‌الله به منظور بررسی رویکردهای سازمان بسیج و مطالبات فرماندهی از جامعه هنرمندان بسیجی در جهت تحقق اهداف سازمان از دیگر برنامه‌های بسیج هنرمندان استان در هفته هنر انقلابی است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار