تابناک مرکزی: طرح موضوع انحلال باشگاه شهرداری اراک توسط مسؤولان شورای اسلامی شهر، منجر به تشکیل کمپین مخالفت با انحلال باشگاه شهرداری اراک شد.
کد خبر: ۴۰۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 12 April 2017

 به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، تنی چند از مسؤولان شورای شهر اراک چند صباحی است طرح انحلال باشگاه شهرداری اراک و ادغام آن با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را مطرح کرده اند که شنیده شدن زمزمه های این طرح، منجر به تشکیل کمپین مخالفت با انحلال باشگاه در اراک شد.

اعضای این کمپین معتقدند در صورت انحلال باشگاه شهرداری اراک عملاً امید ورزشکاران جوان اراکی برای رسیدن به سطح بالای ورزش قهرمانی از بین می رود و آینده روشنی پیش روی ورزشکاران نخواهد بود.

این موضوع که واکنش های مختلفی را در پی داشت، در فضای مجازی نیز به صدر اخبار استان شد. به طوری که کانال  ورزش استان مرکزی نیز طی درخواستی از مسئولان شورای شهر خواسته است، این تصمیم را عملی نکنند.

در این درخواست که در فضای مجازی منتشر شده است، آمده است: ورزش در دو بعد قهرمانی و همگانی نیاز جامعه به خصوص قشر جوان و نوجوان است و نباید اجازه داد به خاطر پرداختن به ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و به بهانه پرداختن به ورزش همگانی، ورزش قهرمانی تعطیل شود، چراکه این دو لازم و ملزوم هم هستند.

 ورزش قهرمانی در گسترش ورزش در شهر مؤثر است و موتور محرک ورزش است، پویایی و نشاط جامعه در زمینه ورزش با ورزش همگانی تا حد کمی تأمین می‌شود، ورزش قهرمانی پیش‌برنده و حرکت‌دهنده جامعه به سمت اهداف عالی ورزش است.

 امروز اگر به فضای شهر بنگریم درمی‌یابیم که تفریح سالم و فراگیر جوانانمان چیزی جز ورزش نیست و این نشاط و پویایی وقتی پررنگ‌تر شده است که سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمینه قهرمانی صورت گرفته است.

تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری یک پل و سازه تاثیرگذار در راه توسعه ورزش در سطح اراک بوده و هست.

افزایش چشمگیر حضور جوانان و نوجوانان اراکی به عنوان ورزشکار و ملی پوش در تیم های ملی پایه کشورمان یکی از دستاوردهای تاسیس باشگاه شهرداری بوده است، به راستی که اگر نوجوان ورزش دوست در ابتدای حرکت در مسیر ورزش قهرمانی در یک رشته،حضور تیمی از شهر و استان خود را در سطح نخست همان رشته در کشور شاهد باشد، با همت و تلاش مضاعفی به سمت اهداف نهایی خود در ورزش که حضور در درجات عالی ورزش قهرمانی است حرکت خواهد کرد.

امید است با تداوم فعالیت باشگاه شهرداری اراک، شرایط قابل قبولی که در سال های اخیر در ورزش نه فقط اراک بلکه استان مرکزی فراهم شده ، تداوم یابد.

باشگاه‌داری حرفه‌ای و با برنامه، تلف کردن سرمایه‌های مادی نیست، بلکه می‌تواند علاوه بر زمینه معنوی، در زمینه مادی نیز گره‌گشای مشکلات جاری باشد.

مدیریت صحیح و درست سرمایه ها و اتکا به برنامه های بلندمدت و برنامه ریزی مدون در ورزش قهرمانی در کنار نظارت صحیح و کافی نهادها و مسؤولان ذیربط می تواند مشکلات جاری ورزش استان مخصوصا در شهر اراک را مرتفع کند و گزینه های انحلال و ادغام باشگاه ها را از پیش روی بردارد.

از مسؤولان ذیربط تقاضا می کنیم در تصمیمات خود این نکته را مدنظر داشته باشند که ساختن یک مجموعه یا وسیله و اعتلای آن سخت است،اما از بین بردن آن و بازگشت به پله نخست سهل و آسان و ساختن مجدد آن از همه مراتب سخت تر خواهد بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار