تابناک مرکزی: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان و تفسیر قوانین عادی به عهده مجلس شورای اسلامی است؛ خواهشمندیم بدانید برای چه کاری مراجعه می کنید تا شورای نگهبان را خیلی به زحمت نیندازیم.
کد خبر: ۴۰۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 11 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی، علی اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور  در خبر ساعت 14 شبکه یک صدا و سیما اظهار داشت: بر اساس آخرين آمار تاکنون ٨٦ نفر برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 96 در محل ثبت نام حضور یافتند و  از این تعداد  68 نفر ثبت نام شان قطعی شده که یکی داوطلبان خانم و 67 نفر از آقایان بودند.

رئیس ستاد انتخاباتی کشور ادامه داد: تاکنون 17 نفر با مدرک تحصیلی دیپلم، 4 نفر فوق دیپلم، 13 نفر لیسانس، 19 نفر فوق لیسانس، 5 نفر دکتری و 4 نفر حوزوی ثبت نام کردند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کسانی می توانند بعنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند گفت: ضمن تشکر و احترام به کسانی که احساس مسئولیت کرده و خودشان را واجد شرایط ثبت نام می دانند باید به ضعف قانون اشاره کرد که قانون محدوديت سن و تحصيلات نیز قید نشده است.

احمدی افزود: مسن ترين فرد که ثبت نام کننده  ٧٩ سال و جوان ترين فرد ثبت نام کننده  ٢١ سال است.

وی ادامه داد: آنچه که در قانون برای ثبت نام  نامزدهای انتخاباتی وجود دارد این است که یک رجل مذهبی و سیاسی و ایرانی الاصل باشد. تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته و مدیر و مدبر باشد. دارای حسن سابقه و امانتدار و باتقوا باشد. معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشد.

احمدی افزود: تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان و تفسیر قوانین عادی به عهده مجلس شورای اسلامی است ما به عنوان ستاد انتخابات کشور مکلف هستیم کسانی که با این شرایط مراجعه می کنند ثبت نام کنیم ولی خواهشمندیم بدانید برای چه کاری مراجعه می کنید تا شورای نگهبان را خیلی به زحمت نیندازیم.

رئیس ستاد انتخاباتی کشور در پاسخ به این سوال که بررسی و تعیین صلاحیت ها تا چه زمانی طول می کشد و فهرست نهایی نامزدها چه زمانی اعلام خواهد شد خاطرنشان کرد: وزارت كشور و ستاد انتخابات وظيفه اش ثبت نام است با شرایطی که ذکر شد. به مدت  5روز و تا پایان وقت اداری روز شنبه 26 فروردین ثبت نام انجام خواهد شد .در وزارت كشور غير از بررسي اوليه مدارک ثبت نام و فرمتهایی که باید کامل شود كاری انجام نمی دهيم و در اختیار شورای نگهبان قرار می گیرد. تنها مرجع صاحب صلاحیت برای رسیدگی به صلاحیت داوطلبان شورای نگهبان است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شورای نگهبان بعد از پایان مهلت ثبت نام 5 روزه وظیفه خواهد داشت که بررسی صلاحیت ها را آغاز کند. اگر شورای نگهبان نیاز داشته باشد برابر قانون 5 روز دوم تمدید خواهد کرد . نهایتا تا 7 اردیبهشت ماه لیست نهایی را شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ می کند و ما هم به نامزدهای تایید شده اعلام خواهیم کرد و از 8 اردیبهشت ماه فعالیت تبلیغاتی انتخابات آغاز خواهد شد.

سودای رییس جمهور شدن در ایران

اصل شناسنامه ، کارت ملی و یک قطعه عکس شش در چهار؛ همه مدارک مورد نیاز برای کاندیدای ریاست جمهوری شدن.

کفش، دمپایی یا پای برهنه هم مهم نیست، همه چیز برای ثبت یک سودا مهیاست خبرنگارانی هم هستند تا لحظات سوار شدن بر این سودای شیرین را ثبت کنند در اولین روز ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری دوازدهم.

نام‌نویسی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ساعت 8 صبح با دستور وزیر کشور آغاز شد،  از همان ساعت ابتدایی  بیش از ۲۵ نفر از شهروندان عادی برای رییس جمهور شدن به ستاد انتخابات کشور واقع در میدان فاطمی مراجعه کردند.

در بین همه آنهایی که در اولین ساعات ثبت نام  برای رییس جمهور شدن به وزارت کشور  مراجعه کردند،  فردی سالمند با تن پوشی منقش به پرچم ایران و همچنین نوشته ای با مضمون نوکر ملت ایران، قرآن در دست بیش از دیگران جلب توجه می کرد.

 در اولین  ساعت ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم  یک زن نیز جهت ثبت نام در ستاد انتخابات حضور پیدا کرد.

از جمله نکات جالب دیگر ساعت اول ثبت نام های امروز حضور فردی بود که حتی  کفش نیز به پا نداشت و با دمپایی برای ثبت نام جهت رییس جمهور شدن به وزارت کشور مراجعه کرد و  علت را بزرگ بودن پای خود بیان و در حالی که می‌گفت نگهبان   یک کارخانه کاشی سازی است از  قصدش برای شنا با ترامپ رییس جمهور آمریکا  در اقیانوس هند برای خبرنگاران حاضر سخن می‌گفت.

حدود ساعت ده صبح اولین روز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری مصطفی میرسلیم کاندیدای حزب موتلفه اسلامی با همراه جمعی از هواداران خود در حالی که لباس کارگران را به تن داشت  ،به ستاد انتخابات کشور مراجعه و ثبت نام کرد ، می توان او را اولین  و تنها گزینه احتمالی شناخته شده برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در روز اول به حساب آورد.

از حواشی دیگر ثبت نام کاندیداها در اولین روز حضور افرادی با کراوات برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بود.

قاسم شعله سعدی نیز که سابقه نمایندگی دوره سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد و پس از حوادث سال  88 به سه سال زندان محکوم شده بود نیز برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ثبت نام کرد.

حضور شعله سعدی در ستاد انتخابات با حواشی همراه بود و در ابتدا از ورود او به سالن وزارت کشور ممانعت شد. در عین حال میکروفن ها در سالن نشست خبری برای سخنرانی اش باز نشد که البته او در جمع خبرنگاران به ارائه سخنانی پرداخت و گفت که با شعار نجات ایران به صحنه انتخابات آمده و  وابستگی به هیچ حزب و گروهی ندارد.

خبرنگاری نیز در خصوص حضور او با کروات برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری پرسید و او گفت که در هیچ جای قانون گفته نشده که نباید کراوات پوشید یا رئیس‌جمهور نباید کروات داشته باشد .

 روز اول ثبت نام‌ها یک کارشناس ارشد تربیت بدنی  فاقد شغل نیز در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام و هدف خود را حل مشکل بیکاری و تورم اعلام کرد و گفت که در صورت انتخاب به مردم 300 هزار تومان یارانه خواهد داد.

او همچنین درخواست کرد که بین کاندیداها تبعیض قائل نشوند.

از حواشی جالب دیگر روز اول ثبت نام‌ها حضور «حسن و حسین» دوقلوهایی بودند که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را داشتند.

فرد معلمی نیز برای کاندیداتوری در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و گفت که در صورت تایید صلاحیت با شعار آموزش ملی، اقتدار ملی و اخلاق ملی در تبلیغات انتخاباتی حضور پیدا می‌کند.

خانمی متولد ١٣٦١ نیز در اولین روز ثبت نام‌ها پس از تکمیل مراحل ثبت نام خود ، گفت که در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز نام نویسی کرده است و  آنقدر می آید و ثبت نام می‌کند تا یاد بگیرند خانم ها هم باید وارد عرصه انتخابات شوند.

مهدی خزعلی نیز که پیش از این اعلام کرده بود بعد از اذان ظهر به وزارت کشور می آید برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد انتخابات حاضر شد و در سخنانی  گفت:‌ گروه های چپ و راست را باید شکست. باید بدانیم احزابی که پروانه دارند عزیز هستند اما برای ما تصمیم گیرنده نیستند.

معلمی نیز سه شنبه همراه با دختر خردسال خود برای ثبت‌نام به  ستاد انتخابات کشور آمد و اولویت خود را توجه به معیشت معلمان اعلام کرد.وی در عین حال تاکید کرد که در صورت رد صلاحیت اعتراضی نخواهد داشت.

 بازیگر نقش آتقی در سریال آینه عبرت نیز بعداظهر امروز با ثبت نام در انتخابات تصمیم گرفت رییس جمهور شود.

همچنین در اولین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری، افراد متولد دهه هفتاد نیز برای نام نویسی در ستاد انتخابات کشور حاضر شدند تا بلکه رییس جمهور شوند!

نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از ا مروز به مدت ۵ روز در ستاد انتخابات وزارت کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار