تابناک مرکزی: طراح نرم‌افزار تاکسی هوشمند در اراک گفت: در زمینه تاکسیرانی اینترنتی نیازمند یک راهکار منسجم و همراه با فنآوری روز هستیم که خوشبختانه بستر این کار در کلانشهر اراک فراهم شده است.
کد خبر: ۴۰۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳ 09 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تین‌نیوز، پانزده سال پیش بود که دارنده یک مرکز شیرینی‌پزی در شهر اراک به دلایل مالی ناگزیر از ترک کار و پرداختن به حمل مسافر از طریق تاکسی شد و تا به امروز نیز قادر به بازگشت به شغل اصلی خود نشده است.

گودرزی پدر، زمانی که به شغل رانندگی تاکسی پرداخت شاید هیچ‌گاه تصور آن را نمی‌کرد که فرزند نوجوان او روزی نرم‌افزاری را طراحی کند که موجب تسهیل در دسترسی به تاکسی او و همکارانش باشد.

علیرضا گودرزی فرزند آقای گودرزی که به شغل شریف رانندگی مشغول است 13 سال است که با نبوغ خود در زمینه فنآوری و اطلاعات اقدام به برنامه‌نویسی در حوزه‌های مختلف کرده و امروز حاصل این تلاش‌ها، طراحی اپلیکیشن تاکسی هوشمند است که تحسین فعالان این بخش را برانگیخته است.

گودرزی کوچک که تصدی مشاغل بزرگی را چند سالی است عهده‌دار شده این روزها در سمت مدیر فنآوری و اطلاعات دانشگاه صنعتی اراک به ادامه فعالیت مشغول است و مایه فخر پدر.

وی در توضیح طرح خود می‌گوید: نرم‌افزار تاکسی هوشمند توسط تیمی از مهندسان I.T در نیمه نخست مهرماه سال گذشته آماده بهره‌برداری شد و تائیدیه خود را از متخصصان و مهندسان خبره این بخش دریافت کرد اما، به نظر می‌رسد در مرحله اجرا به برخی اصلاحات به منظور هماهنگی بیشتر با مسائل روز تاکسیرانی داشته باشد که مانعی در برابر اجرای کامل طرح نخواهد بود.

طراح نرم‌افزار «نوبر» در ادامه سخنان خود با این شبکه خبری، تصریح کرد: نقطه اشتراک کار ما و تاکسیرانی یافتن راهکار مناسبی به جهت هوشمندسازی استفاده از خدمات تاکسی است که موجب تسهیل در بهره‌گیری از این خدمات در سه شهر مشهد، کرمان و اراک خواهد شد زیرا، این شهرها آمادگی لازم به منظور اجرای طرح را دارا هستند.

گودرزی با تاکید بر این مهم که طراحی نرم‌افزار تاکسی هوشمند آخرین کار این گروه نیست، افزود: با این طرح امروز به این نتیجه رسیدیم که در زمینه تاکسیرانی اینترنتی نیازمند یک راهکار منسجم و همراه با فنآوری روز هستیم که خوشبختانه بستر این کار در کلانشهر اراک فراهم شده است.

وی با بیان این مطلب که «مجموعه به لحاظ فنی کامل شده است»، ابراز داشت: این طرح دارای دو بخش مدیریت انسانی و فنآوری است که مسئولیت بخش نخست به دلیل شناخت دقیق پدر از همکاران خود به وی واگذار شده است و یک شرکت پیمانکار از سوی مخابرات نیز متعهد تامین نیروی انسانی این طرح شده است.

به گفته گودرزی در این طرح به بحث امور رفاهی رانندگان به صورت ویژه توجه شده که با توجه به مظلومیت قشر راننده خلاء این مهم کاملا احساس می‌شد.

مدیر فنآوری و اطلاعات دانشگاه صنعتی اراک از آمادگی کامل دو شهر اراک و مشهد به منظور راه‌اندازی سیستم کال‌سنتر خبر داد و افزود: مرکز کنترل در شهر اراک مستقر است و گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید و I.O.S باید در اختیار رانندگان قرار بگیرد تا قابلیت حضور در طرح را پیدا کنند زیرا، سیستم عامل جاوا، به دلیل عدم برخورداری از توانائی هوشمند قابلیت حضور در طرح را نخواهند داشت.

وی با اشاره به این مطلب که بودجه طرح تامین شده و 85 درصد از کارهای فنی آن هم به پایان رسیده است، گفت: این طرح در حال طی مراحل قانونی به منظور راه‌اندازی است زیرا، طراحی و به مرحله اجرا رسیدن نرم‌افزار تاکسی هوشمند بسیار زمان‌ و هزینه‌بر بوده اما، حاصل این زحمات کسب تجربه‌ای است که قیمتی بر آن متصور نیست.

گودرزی در پایان از فقدان زنجیره وصل بین فنآوری و اطلاعات و بخش صنعت کشور خبر داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
غلامرضا سیفی
|
France
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
خیلی عالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
دوست عزیز الان 1828 اراک به صورت کامل راه اندازی شده و کار می کنه شما نگران نباشید
مسافر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
1828 که تو نرم افزار میگه 1600 تومن، وقتی ماشین میاد میگه به ما گفتن 4000 تومن بگیریم... واقعا متاسفم، باز حداقل نوبر پولی که میگه رو میگیره، سفر اولشم که رایگانه
shahre hooshmand
|
Netherlands
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
الان تو اراک 3 4 تا هستن که همه رفتن خریدن، بعنی دارن کار میکنن واسه یه شرکتای مشهدیو تبریزیو جاهای دیگه، جای تاسف داره، بازم دم نوبر گرم که خودش تولید کرده، تازه من شنیدم شهرای دیگه هم دارن راه میندازن، پرچم اراکیا بالاست
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
من راننده تاکسی1828 هستم.درامد بسیار پایینه جوابگو نیست برای کسانی که بیسیم دارن بهتر سرویس میخوره تا ما که فقط اینترنت داریم.در مورد مسافر بیرون شهری یا مسافر های بهتر رو جدا میکنن به عده خوصی میدن و مبلغ سنگینی برای ورود گرفتن و هزینه های دیگه حالا اومدیم نه بخاطر این پرداخت ها میشه بیرون بیایم و بنفع 1828 هست که مرتب راننده ها بیرون برن و یکی دیگی دیگه بیاد جاشون.البته عده ای معدود تو همینجا خوب کار میکنن و خوب بشون سرویس میدن.متاسفانه دارم میبینم کارهای نادرستی انجام میشه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار