دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: جودکی گفت: بررسی سوابق داوطلبین باید محرمانه انجام گیرد به طوری که موجب هتک حیثیت و آبروی افراد نشود و همچنین افشای هرگونه اطلاعات دریافت شده توسط اعضای هیات های اجرایی و یا هر شخص دیگر، ممنوع است.
کد خبر: ۴۰۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 29 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، مرتضی جودکی دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با اشاره به بحث امانتداری در فرآیند انتخابات گفت: مراجع ذیربط از انتشار اطلاعات داوطلبین به شدت پرهیز کنند.

جودکی با بیان اینکه حفظ امانت اطلاعات داوطلبین حضور در انتخابات شوراهای استان مرکزی به عنوان مسئولیتی خطیر بر دوش عواملی است که به این اطلاعات دسترس دارند تصریح کرد: مراجع ذیربط نظیر هیات های اجرایی و نظارتی و یا هر مرجعی که تحت عناوین مختلف به اسامی داوطلبین دسترسی دارند، امین آنها هستند و این مسئولیت خطیر را تا آخرین لحظه مسئولیت خود باید حفظ کنند.

ایشان ادامه داد: طبق آموزه های دینی و اخلاقی حفظ آبروی برادر مسلمان از اوجب واجبات است لذا در صحنه انتخابات نیز این مسئله بسیار مهم در جایگاه ویژه ای قرار دارد.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی خاطر نشان ساخت: در صورتی که از سوی مسئولین و هیات های مربوطه در خصوص این موضوع خلافی صورت گیرد قطع به یقین توسط مراجع ذیربط برخورد قاطعانه ای خواهد شد لذا لازم است تمامی آمار و اطلاعات داوطلبان به صورت محرمانه حفظ و صیانت شود.

ایشان ادامه داد: از بین داوطلبین ممکن است کسانی باشند که به هر دلیلی مانند نقص در مدارک دانشگاهی، سن و ... رد صلاحیت شوند لذا انتشار اسامی می تواند به آبروی فرد لطمه وارد کرده و تبعات جبران ناپذیری را برای او در پی داشته باشد. بر این اساس اعلام کاندیداتوری از سوی خود داوطلب و اطرافیانش نیز در حال حاضر نه تنها  عقلانی به نظر نمی رسد بلکه برابر قانون تخلف بوده و مصداق تبلیغات زود هنگام است.

شایان ذکر است برابر با ماده 49 آئین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بررسی سوابق داوطلبین باید محرمانه انجام گیرد به طوری که موجب هتک حیثیت و آبروی افراد نشود و همچنین افشای هرگونه اطلاعات دریافت شده توسط اعضای هیات های اجرایی و یا هر شخص دیگر، ممنوع است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار