تابناک مرکزی: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به انجام ۲۲ هزار و ۴۵۵ بازرسی بهداشتی از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان مرکزی از آغاز طرح سلامت نوروزی از کشف بالغ بر ۱۰ تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲ 27 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، جواد نظری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح برنامه سلامت نوروزی گروه بهداشت محیط  دانشگاه از اول اسفند ۹۵ آغاز و تا پایان روز پانزدهم فروردین با مشارکت 85 بازرس ادامه خواهد یافت.

نظری افزود: از جمله دستاوردهای برنامه سلامت نوروزی می توان به تشدید بازرسی بهداشتی در قالب طرح ضربت "بازرسی مشارکتی " و پوشش کامل مراکز و اماکن در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل اشاره کرد.

وی تصریح کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی در استان تعداد 22455 بازرسی بهداشتی از مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به تعداد 895 نمونه برداری از شبکه آبرسانی استان افزود : تا کنون تعداد 13147بازرسی از اماکن عمومی، تعداد 342بازرسی بهداشتی از اماکن مسیر جاده ای و همچنین تعداد 458 مورد نمونه برداری مواد غذایی در استان صورت پذیرفته است

نظری ضمن اشاره به 372نمونه برداری از  آب استخر ها و مراکز تفریحی، یاد آور شد : در این فاصله بالغ بر 5808  مورد پایش شبکه آبرسانی در استان صورت گرفته است.

وی صدور 4531 مورد کارت معاینه پزشکی را از دیگر اقدامات کارشناسان بهداشت محیط در این بازه زمانی برشمرد و گفت : تعداد 198پرونده به مقام محترم قضایی ارجاع و برای تعداد 52 واحد اخطار  پلمپ صادر شده است

نظری در ادامه تصریح کرد: در  بازرسی های بهداشتی انجام شده تعداد 1169 اخطار برای متخلفین حوزه سلامت در استان صادر شده است.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی از رسیدگی به تعداد 182شکایت مردمی در این مدت خبر داد و گفت: تعداد 32پرونده تخلفی با گرایش اختصاصی دخانیات تنطیم و 9واحد پلمپ متخلف با گرایش دخانیات صورت گرفته است و رسیدگی به تخلفات 51مورد عرضه کننده محصولات غذایی دوره گردی  نیز اعمال شده است.

نظری در پایان یادآور شد:برنامه ریزی دقیق و تشدید بازرسی های بهداشتی و پوشش کامل و نیز بازرسی های میدانی از طریق ستاد های شهرستان و معاونت بهداشتی در هفته اخیر به جهت دور دوم سفرهای نوروزی نیز اعمال شده است و با توجه به مقطع زمانی " اولویت و نقشه بازرسی بهداشتی پیش بینی شده  در برنامه تدوینی  اعمال می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار