جهانگیری در گفتگو با بخش خبری ۲۱ سیما:
تابناک مرکزی: معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه سال گذشته در کشور ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده است، افزود: از دو سال قبل یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به افراد جویای کار در کشور اضافه شده است.
کد خبر: ۳۹۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۰ 24 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیما از محل باغ فتح آباد کرمان با اشاره به این که اشتغال و مقابله با چالش بیکاری از مهم ترین دغدغه های مردم است، گفت: ملت بزرگ ایران اطلاع دارند که اقتصاد ایران ظرفیت اشتغال مشخصی داشته و در سال های ۷۴ تا ۸۴ که بیشترین شغل ایجاد شده، میزان آن حدود ۶۰۰ هزار شغل در سال بوده است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: در بازه زمانی ۸۴ تا ۹۲ میزان شغل خالص ایجاد شده در کشور صفر بوده زیرا در مقابل اشتغالی که ایجاد شده، افرادی نیز بیکار شده اند و این موضوع میزان اشتغال در این سال ها را صفر کرده است.

وی اظهار کرد: از ۲ سال قبل حجم نیروهای جویای کار به میزان چشمگیری افزایش یافته و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به افراد جویای کار در کشور اضافه شده است.

جهانگیری گفت: برای ایجاد اشتغال باید به حوزه سرمایه گذاری و تولید داخلی توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه امنیت مال و حیثیت بخش خصوصی باید حفاظت شود، گفت: دستگاه ها باید با این دیدگاه به صحنه آیند که زمینه را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کنند.

وی با اشاره به هدف گذاری ایجاد شده در کشور برای ایجاد یک میلیون شغل در سال جاری بیان کرد: موضوع اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی سه موضوع مهم در کشور است که در سال ۹۵ مورد توجه بوده و با توجه به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، باید برنامه جدیدی برای آن تدوین و اجرایی شود.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی مجموعه سیاست های مورد اجماع همه کارشناسان و نسخه خوب و شفابخشی برای حل مشکلات مردم است.

وی افزود: پیش نیاز اصلی برای سرمایه گذاری این است که دولت نمی تواند کار اقتصادی و تجاری کند؛ زیرا دولت تاجر و تولید کننده خوبی نیست.

جهانگیری اظهار داشت: در سخنان روز گذشته (سه شنبه) رهبر معظم انقلاب اسلامی به سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره شد و بر مبنای آن بخش خصوصی محور اصلی ایجاد شغل است.

وی تصریح کرد: لازم است همه بپذیریم بخش خصوصی باید میدان دار باشد و باید فضای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای بخش توسعه فعالیت های بخش خصوصی فراهم شود.

معاون اول دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه در کشور منابع عظیم بانکی وجود دارد، گفت: در ۱۰ ماه سال گذشته ۴۳۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در کشور پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نظام بانکی قادر است بخش زیادی از مسئولیت تامین مالی را بر دوش بکشد.

جهانگیری بر اصلاح نظام بانکی تاکید کرد و گفت: صندوق توسعه ملی در شرایط کنونی بیش از ۴۰ میلیارد دلار منابع دارد که می تواند به بخش خصوصی کمک کند.

وی افزود: بازار سرمایه از سال گذشته حضور فعالی در تامین مالی بنگاه های اقتصادی و دولت داشته و اولین بار است که این بازار با چنین حجمی وارد تامین مالی برای بنگاه های اقتصدی و دولت شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار