عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: علی اکبر کریمی گفت: این امید می رود در انتخابات 29 اردیبهشت شاهد شکل گیری شوراهایی سلامت، عاری از فساد با سطح مناسبی از تخصص و تجربه باشیم.
کد خبر: ۳۹۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 20 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، علی اکبر کریمی عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی صبح امروز همزمان با آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی با حضور در فرمانداری اراک، از نزدیک در جریان روند ثبت نام از داوطلبان قرار گرفت.

کریمی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی، برگزاری انتخاباتی با مشارکت بالای مردمی و پرشور را سبب افزایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواند و گفت: این امید می رود در انتخابات 29  اردیبهشت شاهد شکل گیری شوراهایی سلامت، عاری از فساد با سطح مناسبی از تخصص و تجربه باشیم.

کریمی وظیفه قانونی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی را اعمال نظارت بر کلیه مراحل انتخابات از ابتدا تا انتها عنوان کرد و گفت: بر همین اساس در سطح استان 60 نفر در 12 شهرستان به عنوان اعضا هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای شهرستان ها انتخاب شده اند.

کریمی با اشاره به اینکه هیات های نظارت بر نحوه انتخاب اعضا هیات های اجرایی نظارت داشته اند افزود: همچنین تعداد 69 نفر در 23 بخش در سطح استان هیات نظارت بر انتخابات بخش ها را تشکیل داده اند و کار نظارت بر فرآیند انتخابات ر ابر عهده گرفته اند.

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی زمان ثبت نام داوطلبین را تا ششم فروردین ماه اعلام کرد و با تاکید بر اینکه قوانین مصوب و مقرراتی که در این خصوص وجود دارد مبنای اعمال نظارت در همه مراحل انتخابات است خاطر نشان ساخت: با عنایت به تنوع وظایف شوراها و نقش مهمی که در اداره امور مردم در روستاها و شهرها بر عهده دارند در فراخوان کلی از همه افرادی که حائز شرایط پیش بینی شده در قانون هستند برای شرکت در عرصه انتخابات دعوت بعمل می آوریم.

کریمی حضور افراد با سلایق مختلف را به شرط داشتن شرایطی قانونی در انتخابات سبب توسعه دامنه رقابتی نامزدهای انتخاباتی دانست و بیان کرد: حضور گزینه های متنوع تر در انتخابات با هدف خدمت به مردم بر شور و نشاط و رقابت های انتخاباتی می افزاید.

وی ادامه داد: برای فعالیت در شوراها علاوه بر وجود صلاحیت های علمی و تخصصی میزان معینی از تجربه هم لازم است و افرادی که احیانا ابهاماتی در شرایط پیش بینی شده در قانون دارند از حضور در انتخابات خودداری کنند و خود را درگیر موارد مربوط به رد صلاحیت ها نکنند.

عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان مرکزی حداقل سن برای ثبت نام در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را 28 سال تمام عنوان کرد و گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر باید دارای مدرک فوق دیپلم و متقاضیان ثبت نام شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت نیز، باید مدرک تحصیلی لیسانس داشته باشند.

وی با بیان اینکه کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معاف خواهند بود ابراز کرد: در روستاهای تا سقف 200 خانوار، داشتن سواد خواندن و نوشتن ضروری است و افراد متقاضی در روستاهای با جمعیت بیش از 200 خانوار نیز باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را داشته باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
مگر داریم ....مگر می شود ...مگر هست ......................باور نمی کنیم ما باید یک انقلاب دیگر بکنیم تمام ممفسدان مدیران نالایق دزد و ایران فروشان را به چوبه دار بسپاریم درست مثل انقلاب سال 57
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار