رئيس پليس راه كشور خبر داد؛
تابناک مرکزی: رئيس پليس راه كشور در اراك گفت: در اجراي برنامه هاي امنيت ترافيكي پليس در سال 96 ، طرح سپهتن از ناوگان مسافربري بر ناوگان باري كشور نيز توسعه خواهد يافت.
کد خبر: ۳۹۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 20 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سردار "محمد حسين حميدي" در حاشيه سركشي از يگان هاي پليس راه استان مركزي با اشاره به حوزه تحولي پليس راه در سال 95 و سال پيش رو بيان داشت:‌ در برنامه ريزي هاي جامع و هدفمند نيروي انتظامي، در سال 95 و سال 96 سعي شده برنامه ريزي تحولي در حوزه پليس راه ايجاد شود تا بتوان با استفاده از تمامي ظرفيت هاي موجود، در كنار تحقق اهداف عملياتي با شاخص های مناسب، خدمات رساني مناسب به شهروندان نيز به نحوي مطلوب و اثرگذار توسعه يابد.

وي اضافه كرد: با اين رويكرد بخش عمده اي از برنامه تحولي و چشم انداز اجرايي در حوزه ماموريت هاي پليس راه تحقق يافت و براي ششمين سال متوالي در سال 95 با كاهش كشته شدگان ناشي از سوانح رانندگي در كشور مواجه بوديم و ‌در آخرين ارزيابي آماري در یازده ماهه نخست امسال، حدود 530 نفر نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد متوفيان سوانح رانندگي كمتر بوده است.

رئيس پليس راه كشور در ادامه با اشاره به برنامه هاي اجرايي پليس راه در تداوم امنيت ترافيكي در محورهاي مواصلاتي افزود: براي تداوم هر چه بهتر اين توفيقات در سال پيش رو، برنامه هاي متعددي در دست اقدام است كه يكي از مهم ترين اقدامات توسعه نصب سامانه پيمايش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) از ناوگان مسافربري بر حوزه باري كشور مي باشد.

وي، ارتقاء ‌ساختار سازماني در پليس راه هاي كشور ، بهره گيري بيشتر از دوربين هاي نظارتي و ثبت تخلفات در جاده هاي كشور را یکی دیگر از اقدامات پلیس در سال جدید برشمرد.

اين مقام ارشد انتظامي در ادامه بيان داشت:‌ جاده هاي كشور امسال به حدود يك هزار دستگاه دوربين هاي كنترل سرعت مجهز شده و تعداد يك هزار و 500 دستگاه دوربين ليزرگان نيز در پاسگاه هاي پليس راه در اختيار كاركنان انتظامي است .

سردار حميدي در ادامه از افزايش ، سه هزار نيرو در پليس راه هاي كشور علاوه بر ظرفيت موجود در مدت زمان اجراي طرح نوروزي پليس خبر داد و گفت: با توجه به شروع تعطيلات زود هنگام، در اوايل ، ميزان تردد در جاده هاي كشور با افزايشي 21 درصدي همراه بود كه با برنامه ريزي های انجام شده تا كنون مشكل خاصي درحوزه امنيت ترافيكي در محورهاي مواصلاتي نداشته ايم.

اين مقام مسئول توجه رانندگان به قانون را مورد تاكيد قرار داد و بيان داشت: از جمله موضوعاتي كه لازم است مسافران نوروزي بدان توجه ويژه داشته باشند، لغزندگي جاده ها به دليل بارش برف و باران در بسياري از جاده هاي كشور است كه در بررسي های انجام شده ميزان واژگوني و خروج از جاده در محورهاي مواصلاتي بيش از گذشته بوده است.

رئيس پليس راه کشور، مشاركت مردم با پليس در حوزه كاهش تصادفات را بسيار اثربخش خواند و گفت: يكي از مهم ترين ضروريات در توفيق طرح نوروزي پليس در كاهش سوانح رانندگي، همراهي مردم عزيز با سازمان هاي مختلف امدادي و خدمات رسان است و از نكاتي كه بايستي همواره مورد توجه رانندگان باشد پرهيز از عجله و شتاب زدگي، سبقت غير مجاز و رانندگي نكردن در هنگام خستگي و خواب آلودگي است.

وي در خاتمه خط قرمز پليس راه را تخلفات حادثه ساز خواند و گفت:‌ پليس راه در سراسر كشور با تخلفات حادثه ساز با قاطعيت برخورد مي كند و توقيف وسيله نقليه تا 72 ساعت، اعمال قانون وسيله نقليه از 200 تا 400 هزار تومان و ثبت نمرات منفي برخي از ابزارهاي بازدارنده اي است كه نسبت به رانندگان با تخلفات حادثه ساز اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار