استاندار مرکزی مطرح کرد:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی از ایجاد حدود 800 شغل جدید در واحد های صنعتی که وام گرفته اند خبر داد و گفت: بیش از تکلیفی که به لحاظ تعداد و هم به لحاظ سقف برای استان در نظر گرفته شده بود بانک ها همکاری کردند و اگر رسیدگی به این رکود نبود امروز عمق تعطیلی در این واحدها چند برابر ابتدای سال بود.
کد خبر: ۳۹۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵ 19 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی با حضور در در برنامه ی دوقدم مانده به گل شبکه آفتاب با موضوع درصد تحقق اقتصاد مقاومتی در استان و سایر موضوعات استانی از ایجاد حدود 800 شغل جدید در واحد های صنعتی که وام گرفته اند خبر داد و گفت: بیش از تکلیفی که به لحاظ تعداد و هم به لحاظ سقف برای استان در نظر گرفته شده بود بانک ها همکاری کردند و اگر حراست از مشاغل قبلی و رسیدگی به این رکود نبود امروز عمق تعطیلی در این واحدها چند برابر ابتدای سال بود.

وی اقتصاد مقاومتی را در حکم رکین نظام خواند و گفت: منطقی ترین سیاستی که می توانیم از تکانه های اقتصادی نجات پیدا کنیم و در مقابل دنیای عجیب و غریبی که این روزها در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفته است کشور را بیمه کنیم تنها، مسیر اقتصاد مقاومتی است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نه فقط خودم را شرعا موظف به اجرای فرامین مقام معظم رهبری میدانم که به عنوان یک کارشناس هم این مسیر را جدی ترین و دقیق ترین مسیر برای نجات کشور میدانماظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال رسیدگی به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی و سرمایه گذاری جدید و توجه به بخش های دیگر اقتصادی را در جهت اجرای این سیاست ها مورد تاکید قرار دادند.

زمانی قمی مسیر انتخاب شده برای رفع مشکلات زیاد موجود در حوزه اقتصادی را درست خواند که قطعا حل همه مشکلات زمانبر خواهد برد و ابراز کرد: حدود سه هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در استان داریم که این واحد ها تعداد زیادی از آنها دچار رکود کاری و فقدان رونق بودند و بخشی از آنها هنوز هم هستند.

وی ادامه داد: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اولین جلسه خود را در تاریخ 6 فروردین 1395 در یکی از واحد های بزرگ استان در ساوه برگزار کردیم و با تداوم همین سنت به بعضی از واحدهای دیگر رفتیم که نکته ای که رهبری در خصوص سیاست های اقتصاد مقاومتی در خصوص واحدهای متوسط و کوچک اشاره کردند را ببینیم .

استاندار مرکزی با ذکر این سخن که سقف وام پرداخت به واحدهای کوچک و متوسط 443 میلیارد تومان بود ادامه داد: به 1058 واحدهای کوچک و متوسط استان 714 میلیارد تومان وام درقالب طرح رونق تولید پرداخت شده است .

نماینده ارشد دولت در استان مرکزی در ادامه مباحث خود نظارت بر انجام و هزینه درست این وام را از وظایف خود برشمرد و خاطر نشان ساخت: وام دادن یک بخش از کار هست و نظارت بر وام بخش دیگری است که کار دقیق تری است که این وام ها در غیر از جای خودش هزینه نشود و به موقع برگردند.

زمانی قمی به مشکلات و مسائل واحدهای بزرگ صنعتی استان همچون هپکو اشاره کرد و با بیان اینکه پیگیری های صورت گرفته در سازمان برنامه و صدور ضمانتنامه از بانک ملی و وامی که در جهت ترخیص کالا از گمرک گرفته شد بایستی در جهت نجات هپکو از شرایطی که با آن  ست و پنجه نرم میکند، باشد ابراز کرد: طبق آخرین اطلاعی که گرفته شده تغییر سهامدار هم به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: واگن پارس با سفارشاتی که دریافت کرد امروز دیگر واگن پارس پارسال نیست و با شرایط بهتری کار میکند و تا حدود 2 سال کار خودش سفارش گرفته است. کمباین سفارشات زیادی گرفت اما بازهم باید به واحدهای بزرگمان نظیر ماشین سازی و کارخانجات نظیر، رسیدگی بیشتری کنیم

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه مشکلات واحدهای صنعتی یک شبه به وجود نیامد است و حل گرفتاری ها فرمول خاص خود را طلب می کند خاطر نشان ساخت: این صنایع افتخار استان مرکزی هستند و این وظیفه ی بخش خصوصی است که باید به تکلیف خودش عمل کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار