یادداشت دبیرکل جامعه زینب (س) به منسابت روز زن ؛
تابناک مرکزی: اعظم حاجی عباسی آورده است: فاطمه آغازی برای زندگی رشد یافته، مترقی و پیشرفته بشری است نه پایانی برای یک مقام استثنایی. رسالت امروز ما شناساندن چهره واقعی حضرت فاطمه (س) به جهانیان و به خصوص زنان عالم است.
کد خبر: ۳۹۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 19 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، اعظم حاجی عباسی، دبیرکل جامعه زینب (س)  در سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها در یادداشتی دختر پیامبر مهربانی ها را آغازی برای زندگی رشد یافته، مترقی و پیشرفته بشری دانسته است.

متن این یادداشت که در اختیار سایت خبری تابناک مرکزی قرار گرفته است بدین شرح است:

در بیستم جمادی الثانی دختری پا به عرصه گیتی نهاد که خداوند هستی آفرین او را در ملکوت اعلی خیر کثیر نام نهاد و در عصر بی هویتی زن، ریشه جان و پاره تن خاتم الانبیا و شکوه احمدی، پایه امامت و جلوه حی سرمدی گردید.

یکی از معانی کوثر، فراوانی است که موید نقش حکیمانه، عادلانه و مدبرانه فاطمه ( س )  در دفاع از ولایت و خلافت به حق حضرت علی (ع) و بینش وسیع او در ترسیم زمامداری اسلامی است و در این رابطه حدیثی از فاطمه (س) ذکر شده که می فرمایند مثل امام مانند کعبه است و مردم باید اطراف آن طواف کنند نه آنکه او دور مردم طواف کند.

فاطمه (س) کثیر الخیر است. نقش صبورانه زهرای اطهر در چهره امام حسن مجتبی، نقش قهرمانانه حضرت در چهره تابناک امام حسین و نقش حکیمانه وی در چهره منور زینب كبري متجلی است و اینها همه یعنی فاطمه (س) کثیر الخیر است.

او پیامبرانه به دنیا آمد و پیامبرانه زیست و کلام پیامبر موید این گفته است که در مورد فاطمه (س) به حضرت علی (ع) می فرمایند که آنچه را فاطمه به آن امرمی کند، انجام بده زیرا من چیزهایی به او امر کرده ام که جبرئیل به آن امر نموده و این یعنی فاطمه (س) حلقه اتصال نبوت و امامت است تا جایی که در دفاع از مقام ولایت به شهادت می رسد.

فاطمه آغازی برای زندگی رشد یافته، مترقی و پیشرفته بشری است نه پایانی برای یک مقام استثنایی. رسالت امروز ما شناساندن چهره واقعی حضرت فاطمه (س) به جهانیان و به خصوص زنان عالم است. آیا فاطمه همان زن چادر وصله ای پهلو شکسته دردمند و مظلوم و مقهور است که با دیدن کور مردی پا به فرار می گذاشت؟ آیا این چهره را می توانیم به نسل امروز که با دنیای مدرنیته و پست مدرن مواجه است و رگبار تبلیغات رسانه ها، چشم و دل و گوش او را مشغول داشته معرفی کنیم؟ آیا چنین الگویی را دنیا می پسندد و می پذیرد؟

برای نسل امروز که باید قهرمانانه به همه نامردمی ها و ناجوانمردی ها نه بگوید، در مقابل ستمگری ها و سلطه گری ها قد علم کند و با آنان که زن را برده جنسی می خواهند و به خرید و فروش آن مبادرت می کنند، به نبردی عفیفانه و نجیبانه بپردازد نمایش کدام چهره زهرای مرضیه ارزنده تر است؟ امروزه باید سیره حضرت فاطمه و خطبه های حماسی او را به گوش جهانیان برسانیم زیرا که زنان به وسعت هستی و به طول تاریخ مظلوم واقع شده اند.

در ادامه بخشی از خطبه های حضرت را که درد امروز جامعه ماست بیان می کنم:

در جامعه ای که آدم ها پیودنشان از یکدیگر قطع شود و تکیه گاه ها کنار بروند  و اهداف دگرگون شوند و رو به سوی جمع آوری امکانات و اموال بیاورند، در جامعه ای که روابط، روابط ایمانی و عاطفی نباشد و در میان آدم ها عشق و محبتی نباشد و جایی که آدم ها از جام محبت خدا ننوشند و به یکدیگر مشتاق نباشند، در یک چنین جامعه ای اشاره کردن و نیش زدن و شکستن و کنار گذاشتن، شکل می گیرد و به تدریج چنین وضعیتی پیش می آید که مال و ثروت کارگشا می شود و خلود می آورد و این زر و زور است که از پیش کلید پیروزی را در دست دارد .

در چنین جامعه ای از دین به عنوان اهرم ، نه مبنا و وسیله و ابزار، نه پایه استوار و محکم سوء استفاده می شود و دیگر جایی برای خدا و رسولش باقی نمی ماند تا چه رسد به اولیای او. آنگاه علی (ع) می نالد از اینکه امر امت را سفها و فجار عهده دار شوند ........

خدایا ما را با دست و زبان فاطمه (س) از خاک بردار تا در آتش و ظلت نمانیم، خدایا به حق خودت قسم رهایمان نکن که اگر رها کنی از دست رفته ایم. خدایا تو عنایت کن که به خاطر هیچ و پوچ از تو و اولیای تو جدا نشویم که هیچ چیزی در ظل خورشید و آسمان کبود دلیل جدایی از تو و اولیای تو و دلیل جدایی از فاطمه (س) نیست. خدایا به حق این باغبان های مهربان و به حق فاطمه عزیز که همچون مرغی که دانه ها را از زمین برمی دارد، شیعیانش را از خاک جدا می سازد و به حق خودت لحظه ای بین ما و اولیایت جدایی نینداز و ما را از کسانی قرار بده که به آنها افتخار و مباهات می کنی و ما را در برابر وعده هایت ثابت قدم نگه دار. آمین یا رب العالمین

جامعه زینب سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز گرامیداشت مقام زن و مادر و همچنین زادروز ولادت امام خمینی (ره) که مقارن با این روز مبارک است را تبریک و تهنیت عرض می کند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار