امام جمعه اراک؛
تابناک مرکزی: آیت ا... دری نجف آبادی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با قناعت، صرفه جویی و مجاهدت محقق می شود، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با اسراف و تبذیر، ریخت و پاش ها محقق نمی شود.
کد خبر: ۳۹۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 17 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، آیت ا قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با قناعت، صرفه جویی و مجاهدت محقق می شود، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با اسراف و تبذیر، ریخت و پاش ها محقق نمی شود و ایران اسلامی از ظرفیتهای بسیار خوبی در مسیر تحقق اقتصادی مقاومتی برخوردار است.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه در سال آینده باید چند گام بلند تر و اساسی تر از سال 1395 برداشته شود، بیان کرد: دولت، مجلس، قویه قضاییه، نیروی انتظامی، نیروهای نظامی، مرزبانان، کسبه، کارگران، کارخانه جات در سال جدید در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی و اخلاق اسلامی و معنویت و تقوای اسلامی، مبارزه با فساد، مبارزه با چالش های اجتماعی و مواد مخدر و بی بند و باری و حاشیه نشینی اقدام نمایند.

آیت ا... دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه امنیت در کشور باید ارتقاء پیدا کند، خاطر نشان کرد: امنیت شخصی، امنیت خانوادگی، امنیت اجتماعی باید در جامعه افزایش یابد در جامعه اسلامی دزدی و مفاسد جایگاهی ندارد.

آیت ا دری نجف آبادی با بیان اینکه عید نوروز مجوزی برای گناه نیست، خاطر نشان: ملت بزرگ ایران اسلامی در سال جدید و عید نوروز به دنبال احسان، نیکی کردن به دیگران باشند و خدمت به هم نوعان را وظیفه و افتخاری برای خود بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه در روزهای پایانی سال 1395 تمامی ملت بزرگ کشورمان باید از گناهان توبه کرده باشند و با قلبی و روحی پاک به استقبال سال جدید بروند، خاطر نشان کرد: در سال جدید و در ایام تعطیلات مردم باید سفرهای زیارتی و سیاحتی داشته باشند و از این فرصت بخوبی بهره مند شوند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه نباید گدایی به یک شغل تبدیل شود، تصریح کرد: امروز افرادی در جامعه هستند که گدایی را به عنوان یک شغل پر درآمد برای خود می دانند.

وی با بیان اینکه مردم باید کمک های خود را به صندوق صدقات، کمیته امداد بهزیستی و مراکز دیگر بسپارند، افزود: افرادی که قصد صدقه و انفاق دارند باید کمک های خود را به این مراکز تحویل دهند تا این نهادها با نظم خاص و حساب و کتاب به نیازمندان رسیدگی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری و آثار آن در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: احسان واجب کفایی و گاهی واجب عینی است و باید در تمامی زمینه ها این واجب مهم رعایت و مراعات شود.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی، تصریح کرد: احسان و نیکوکاری سبب آرامش روحی می شود و احسان به پدر و مادر، فرزندان، وابستگان بسیار واجب است.

آیت ا... دری نجف آبادی  احسان به والدین را سبب عزت و سعادتمندی انسان دانست و خاطر نشان کرد: نگاه دوستانه به پدر و مادر، عبادت است و این مهم بزرگترین واجب و جهاد در راه اسلام است.

امام جمعه اراک در ادامه با تقدیر و تشکر از مردم ایران اسلامی در سال 1395 گفت: از حضور مردم در نماز های جمعه، جماعت، راهپیمای های با عظمت مردم انقلامی ایران اسلامی تشکر میکنیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار