مدير كل دامپزشكي استان مركزي؛
تابناک مرکزی: مدير كل دامپزشكي استان مركزي گفت: بالغ بر 320 ميليون تومان خسارت طيور بومي و نهادهايي كه توليد صنعتي معدوم شده بود توسط دامپزشكي به خسارت ديدگان پرداخته شده است
کد خبر: ۳۹۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴ 14 March 2017

به گزارش تابناك مركزي، محسن شانقي مدير كل دامپزشكي استان مركزي در جلسه ارائه گزارش عمليات مبارزه با آنفولانزا فوق حاد پرندگان  كه صبح روز سه شنبه در دفتر نماينده ولي فقيه استان مركزي با حضور مديران اجرائي برگزار شد با بيان مثبت خواندن عمليات مبارزه با آنفولانزا اظهار داشت: آنفولانزا حاد پرندگان با موج فزاينده از آبانماه در كشور شروع و استان مركزي از 20 آذر ماه درگير شد كه با توجه به اينكه در كشور آلودگي 417 كانون تاييد شده بود سهم استان مركزي 25 كانون بود كه تعداد 16 واحد مربوط به واحد هاي صنعتي بود.

وي در ادامه افزود: در تمام كانون هاي صنعتي و روستايي و حيات بخش اقدامات قرنطينه اي، معدوم سازي و پاكسازي و ضد عفوني كامل  انجام شده است.

مدير كل دامپزشكي استان مركزي با بيان آنكه  پرداخت كامل خسارت به خسارت ديدگان توسط دامپزشكي صورت گرفته است ، ابراز كرد: در مجموع 440  هزار متر قطعه صنعتي و 6 هزار و 100 متر بومي در سطح استان معدوم سازي شدند با توجه به اينكه مبلغی بالغ بر 320 ميليون تومان خسارت طيور بومي و نهادهايي كه توليد صنعتي معدوم شده بود توسط دامپزشكي به خسارت ديدگان پرداخته شده است و موضوع پرداخت غرامت واحدهاي صنعتي كه از طريق صندوق بيمه در حال پيگيري است نتايج خوبي در بر داشته است.

شانقي تعامل و هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي را بي سابقه دانست و ابراز كرد: ضمن تشكر از تعامل و همكاري دستگاه هاي اجرايي كه از نظر نيرو ،تجهيزات و ماشين الات كمك كردند و حداقل براي بنده تجربه خوبي رقم زده شد، اقدامات انجام شده مبني بر كنترل همگاني با تشكيل قرارگاه بنابر دستور استاندار مركزي و همكاري ساير نهاد ها ميسر گرديد.

مدير كل دامپزشكي استان مركزي برقراري پايش مراقبت در سطح استان را موثر در نمونه برداري توصيف و خاطر نشان كرد: برقراري 4 هزار و 400 پايش در حوزه شهري، روستايي، صنعتي، زيستگاه پرندگان مهاجر داشته ايم كه 8 هزار نمونه برداري و 13 هزار آزمايش بر روي نمونه ها داشته ايم و در پايان  هزار و 500 نمونه مشكوك جهت آزمايش تكميلي به دامپزشكي ارسال شد.

شانقي در ادامه از برقراري قرنطينه هاي سيار به كمك نيروي انتطامي خبر داد و گفت: با همكاري نيروي انتظامي به مدت دو ماه شبانه روزي ٤ هزار و ٥٠٠خودرو را بررسي كرديم كه با ٣٠خودرو بدليل مشكلات مجوزي برخورد شد.

وي افزود: در جهت كاهش جمعيت طيور كه در معرض خطر بودند تا شعاع ٣٠ كيلومتري با همكاري سازمان جهاد كشاورزي تخليه كامل طيور انجام شد و با توجه به نظارت شبانه روزي بر كشتارگاهها ضد عفوني بيش از ٥هزار خودرو در كشتارگاه انجام گرفت.

مدير كل دامپزشكي استان مركزي اطلاع رساني صدا و سيما را بدون ايجاد تشويش بين مردم مثبت ارزيابي و خاطر نشان كرد: برخورد با واحدهاي غيرمجاز با همكاري دادگستري و دادستان سازمان جهاد كشاورزي به نحو احسنت انجام شد.

وي تالاب میقان را به عنوان یک عامل تهدید کننده در سال های آتی برای صنعت طیور در استان دانست و خواستار ارائه پیشنهادات در زمینه تعیین تکلیف ٥٠ واحد مرغداری اطراف تالاب میقان شد و تصريح كرد: هنوز بيماري به طور كامل در كشور كنترل نشده است و لازم است تمام دستگاه ها در جهت همكاري دوباره آماده باش باشند.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار