تابناک مرکزی: جبهه اصلاح‌طلبان پس از مطالعه و بررسی فضای موجود کشور و سطح انتظارات جامعه و گفت‌وگو با شخصیت‌ها و جریان‌های همسو کاندیدای اختصاصی خود را برای حضور در مناظرات و مبارزات انتخاباتی معرفی خواهد کرد.
کد خبر: ۳۹۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 12 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، «جبهه اصلاح طلبان ایران» به منظور دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد: این جبهه پس از مطالعه و بررسی فضای موجود کشور و سطح انتظارات جامعه و گفت‌وگو با شخصیت‌ها و جریان‌های همسو کاندیدای اختصاصی خود را برای حضور در مناظرات و مبارزات انتخاباتی معرفی خواهد کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: جبهه اصلاح‌طلبان، ضمن ارج نهادن به عظمت و دور اندیشی مردم فهیم ایران زمین، با سپاس و حمایت از موفقیت‌های دولت یازدهم به ویژه در حوزه دیپلماسی و کاهش رشد تورم، افزایش رشد اقتصادی و بازگشت موفق به جرگه تولید و صادرات نفت، همواره نقدهای خود را نیز به عملکرد دولت در خصوص رکود تورمی گسترده، موانع اشتغال و کم توجهی به حوزه جوانان و زنان، محیط زیست، معضلات اجتماعی، حقوق مدنی و برخی وعده‌های فراموش شده آقای روحانی به مردم را به استحضار مردم و مسئولان ارجمند رسانده است.

در این بیانیه آمده است: پنج سال از زمان اعلام ضرورت حضور در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی از سوی جبهه اصلاح‌طلبان ایران در سال 1390 می‌گذرد. انتخاباتی که با تحریم آن از سوی برخی جریان‌های مدعی اصلاحات و برنامه‌ریزی رقیبان، موجب شد تا افرادی با کمترین رای مورد انتظار در تهران و دیگر حوزه‌ها به مجلس شورای اسلامی راه یابند و با سکوت یا همراهی خود با دولت‌های نهم و دهم و چشم بستن بر سو مدیریت و تاراج بیت‌المال سال‌های اخیر توسط دولت مهرورز، دوران سخت و ناگواری به مردم بزرگوار ایران زمین تحمیل شود، معضلاتی که هم اکنون نیز شاهد پیامدهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن در کشورمان هستیم.

این بیانیه می‌افزاید: علیرغم هجمه‌ها بسیار به «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» این جبهه، در پایان سال 1391 با احساس نیاز به ایجاد تغییر در فضای مبهم و سنگین که هر گونه کنش سیاسی و انتخاباتی را با مشکل رو به رو کرده بود در جهت استیفای حقوق شهروندان و جریان‌های سیاسی و تقویت منافع ملی، نامه‌ای را به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال کرد و در آن ضمن درخواست دیدار از نامزدی مجدد سید محمد خاتمی حمایت کرد.

این بیانیه تصریح کرده است: بازتاب گسترده این نامه در داخل و خارج از کشور به عنوان آغاز حضور رسمی اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 92 تعبیر شد و در ادامه و با توجه به شرایط خاص آن دوره، پس از رد صلاحیت غیر منتظره آیت‌الله هاشمی توسط شورای نگهبان حمایت این جبهه از آقای حسن روحانی به عنوان کاندیدای ائتلافی دوره یازدهم ریاست جمهوری صورت گرفت. در نتیجه با تشکیل ستادهای انتخاباتی همسو و دعوت بزرگان و احزاب اصلاح‌طلب و مشارکت حداکثری مردم دولت تدبیر و امید در کشور استقرار یافت.

پس از استقرار رییس جمهور منتخب و اعلام راهبرد مهم و تعیین کننده «نرمش قهرمانانه» این جبهه ضمن ارسال نامه‌ای برای آقای باراک اوباما با امضای بیش از 30 حزب اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا، از وی به عنوان رییس جمهور وقت آمریکا خواستند تا ضمن احترام متقابل به خواست مردم دو کشور و عدم اعلام پیش شرط، گفت‌وگوهای سازنده بین ایران و آمریکا جهت رفع مشکلات و تنش‌های موجود صورت پذیرد. در نهایت شاهد اولین تماس رییس جمهور آمریکا با حسن روحانی در اولین سفر ایشان به نیویورک بودیم این روند منطقی با حمایت رهبری و مردم با تلاش دولت منجر به شروع مذاکرات با گروه ٥+١ و عقد توافقنامه برجام شد.

در این بیانیه آمده است: برهمین اساس، جبهه اصلاح‌طلبان ایران ضمن تداوم حمایت خود از آقای دکتر روحانی و همراهی با بزرگان اصلاحات، به ویژه سید محمد خاتمی، بصورت مستقل و در تعامل با دیگر جریانات اصلاح‌طلب در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری حضوری فعال خواهد داشت. این جبهه پس از مطالعه و بررسی فضای موجود کشور و سطح انتظارات جامعه و گفت‌وگو با شخصیت‌ها و جریان‌های همسو کاندیدای اختصاصی خود را برای حضور در مناظرات و مبارزات انتخاباتی معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار