تابناک مرکزی: سومین نمایشگاه استانی و سی و نهمین نمایشگاه کشوری مد و لباس در محل فرهنگسرای آیینه اراک گشایش یافت.
کد خبر: ۳۸۹۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 06 March 2017

به گزارش تابناک مرکزی، «محسن شریفی»، در آیین گشایش این نمایشگاه در جمع خبرنگاران، افزود: ٢٥ هنرمند از نقاط مختلف استان، ١٢٥ اثر را در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده اند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: مد و لباس چیزی است که متاسفانه در جامعه ما مغفول مانده بود، اما اخیرا اتفاقات مثبتی دراین راستا شکل گرفته است.

وی افزود: قطعا چنین جشنواره‌هایی نویدبخش توسعه و تعالی و رشد فرهنگ و هنر ایران را رقم می‌زند و نقش بسزا و حرکتی در حوزه الگودهی و پوشش جامعه خواهد داشت.

محسن شریفی افزود: این نمایشگاه با هدف معرفی تنوع و گسترش نوع پوشش ایرانی و اسلامی برگزار شده و بانوان می توانند با شرکت در این نمایشگاه، مد لباس مورد نظر خود را هنرمندان استانی سفارش دهند.

وی ادامه داد: حجاب و عفاف مصونیت و حافظ گوهر وجودی انسان است و نهادینه شدن آن جامعه را از بی اخلاقی ها و مشکلات اجتماعی دور می کند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: این اداره کل به عنوان متولی اصلی فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه وظیفه دارد با برگزاری نمایشگاه های مختلف و حمایت از آثار فاخر هنرمندان در راستای گسترش سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب گام بردارد.

وی ادامه داد: پوشش و لباس تاثیر بسزایی در روح و روان جامعه دارد و صرف پوشش برای محافظت از سرما و گرما نیست بلکه در حوزه‌های مختلف همچون الگودهی خانواده و رفتار موثر است. لباس تاثیر بسزایی در حیطه‌های مختلف جهانی همچون ورزش و ... دارد.

شریفی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد در جهان نیز امروزه لباس و برندهای پوشاک حرفی برای گفتن دارند. در حوزه لباس و پوشاک ایرانی اسلامی فرهنگ غنی وجود دارد و به لحاظ بهره‌گیری از این انگاره‌ها قطعا ضرورت دارد که به این موضوع بیشتر پرداخته شود و ظرفیت‌های بومی را در مد و لباس و پوشاک لحاظ کنیم.

وی در پایان بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی به عنوان یک نقطه قوت تاکید کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: احیاء سبک زندگی ایرانی و اسلامی یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است که آحاد جامعه باید نسبت به تحقق این خواسته معظم له گام بردارند.

زهرا فرجی افزود: بانوان با حفظ حجاب و عفاف ضمن اطاعت پذیری از درگاه خداوند منان، می‌توانند آرامش و امنیت اجتماعی خود را تامین کنند.

وی ادامه داد:احیاء فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی تنها وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست وهمه دستگاه های دولتی و خصوصی باید نسبت به این مهم برنامه ریزی کنند.

سومین جشنواره استانی و ٣٩مین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی در فرهنگسرای آیینه اراک از امروز ١٥ اسفندماه افتتاح شد و تا ١٩ اسفندماه٩٥ در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه مندان است.

برگزاری سه کارگاه آموزشی ویژه مد لباس، برگزاری نشست تخصصی با حضور کارشناسان بنیاد ملی مد لباس، معرفی پایان‌نامه و کتب تالیف شده در حوزه حجاب و عفاف، برپایی نمایشگاه آثار برگزیده، برگزاری گارگاه آموزشی چاپ باتیک و ... از بخش‌های جنبی این جشنواره است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار