تابناک مرکزی: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هشدار داد: نیروگاه شازند در صورت مصرف سوخت مازوت مهر و موم می شود.
کد خبر: ۳۸۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 21 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا سعید محمودی افزود: با وجود مصوبه و دستور رئیس جمهوری مبنی بر قطع دایمی سوخت مازوت و تذکرهای مکرر، گزارشی از استفاده سوخت مازوت در چهار مشعل از یک کوره این واحد در چند روز گذشته رسیده که پذیرفتنی نیست.

وی بیان کرد: میزان غلظت آلاینده های زیست محیطی در کلانشهر اراک روز سه شنبه برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه های سنی حساس قرار دارد و به نظر می رسد استفاده از سوخت مازوت در این شرایط به هیچ عنوان صحیح نباشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند در هیچ شرایطی قابل قبول نیست و انتظار است مقام قضایی نیز در این راستا همکاری و حمایت های لازم را داشته باشد.

محمودی عنوان کرد: در صورت استفاده مجدد نیروگاه شازند از سوخت مازوت، محیط زیست همه تلاش خود را برای مهر و موم کوره های این واحد به کار می گیرد.

استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند به عنوان عاملی مهم در افزایش آلاینده های زیست محیطی یکی از دغدغه های سال های گذشته مردم شهرستان های اراک و شازند است و دستور قطع دایمی و ممنوع بودن مصرف مازوت در دوم آبان ماه امسال در سفر دکتر روحانی به استان مرکزی اعلام شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار