تابناک مرکزی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت ۶۴ میلیارد تومان یارانه مطبوعات در ۹ ماه ابتدای امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۷۹۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵ 16 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فارس، سید رضا صالحی‌امیری در نشستی خبری با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی که به عنوان سرمایه بزرگ کشور بودند و هستند، اظهار کرد: امیدواریم با ارباب خود امام حسین (ع) محشور شوند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد بیان داشت: آنچه که لازم است رسانه‌ها بدانند سیاست ما در وزارت مبتنی بر اصل مهم و اساسی آن هم ایجاد ثبات و آرامش در همه زمینه‌ها است و این سیاست به این معنا است که در فضای پر تنش امکان توسعه وجود ندارد.

 صالحی‌امیری تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای طراحی یک الگوی مدیریت استراتژیک در دستگاه‌های فرهنگی داریم و دستگاه وزارت فرهنگ نیازمند یک برنامه استراتژیک کل‌نگر است و نمی‌تواند نگاه سلیقه‌ای و جزئی داشته باشیم.

 وی بیان داشت: تلاشمان در جهت هدف متعالی و توسعه فرهنگی کشور است که در حوزه‌های مختلف قطار خانواده فرهنگی در حال حرکت است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بیان مشکلات از زبان رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد از دغدغه‌های ما است، گفت: رویکرد ما در معاونت فرهنگی قانون‌نگری، شفاف‌سازی، توزیع منابع و امکانات در اقصی نقاط کشور و پرهیز از تمرکز در تهران است.

صالحی‌امیری با تاکید بر اینکه شعار ما این است که تهران ایران نیست و باید ظرفیت‌ استان‌ها را جدی گرفت، گفت: انتقال تمامی امکانات و برنامه‌ها به تمامی نقاط کشور است، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها باید به استان‌ها بروند و استعدادهای استان‌ها را شناسایی کنیم.

 وی با بیان اینکه با توجه به سرمایه‌های استانی می‌‌توانیم تحول بزرگی در حوزه فرهنگی و دینی داشته باشیم تاکید کرد: باید نسبت به عملکرد سه ساله خود آسیب‌شناسی داشته باشیم و ظرفیت‌هایی برای برطرف کردن آسیب‌ها داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد وضعیت مطبوعات در سطح کشور را رضایت‌بخش عنوان کرد و گفت: در پرداخت یارانه به نشریات بومی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

صالحی‌امیری با بیان اینکه بیش از نیمی از رسانه‌های کشور در استان‌ها هستند، گفت: در سال گذشته دو هزار و 500 مجوز در حوزه مطبوعات مجوز صادر کردیم.

وی با بیان اینکه 64 میلیارد تومان یارانه مطبوعات را در 9 ماهه اول سال پرداخت کردیم، گفت: باید یارانه‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد بازنگری شود نه تنها در حوزه مطبوعات بلکه در تمامی حوزه‌ها باید آسیب‌شناسی و راهبردی برای آینده تدوین شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار