علی اکبر کریمی در حضور رئیس سازمان صدا و سیما در تهران مطرح کرد:
تابناک مرکزی: کریمی با بیان نقش منحصر به فرد و بی بدیل رسانه ملی که همواره کینه و عداوت رسانه های معاند نظام را به دنبال داشته است گفت: رسانه چشم و گوش جامعه است و با توجه به جایگاه ممتاز صدا و سیما در قانون اساسی، این رسانه حنجره گویای نظام و ملت است.
کد خبر: ۳۷۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷ 16 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، بر اساس اعلام دفتر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس علی اکبر کریمی در نشست مجمع نمایندگان استان مرکزی با رئیس، قائم مقام و معاونان رسانه ملی، با اشاره به رهنمودهای چهارگانه امید آفرینی، اخلاق مداری، دین مداری و آگاهی بخشی که راهبردهای اساسی مد نظر رهبر فرزانه انقلاب در رسانه ملی است، گفت: با عنایت به رسالت صدا و سیما در شرایط کنونی جامعه، توجه به این چهار محور  اساسی در شبکه استانی آفتاب ضروری است.

کریمی گفت: رسانه چشم و گوش جامعه است و با توجه به جایگاه ممتاز صدا و سیما در قانون اساسی، این رسانه حنجره گویای نظام و ملت است.

وی افزود: نقش منحصر به فرد و بی بدیل رسانه ملی، همواره کینه و عداوت رسانه های معاند نظام را به دنبال داشته و این جایگاه فرهنگی ممتاز و اثر گذار رسانه ملی است که  همواره باعث تهاجم، کارشکنی و تخریب شبکه های مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان با بیان اینکه رسانه باید نقش تعاملی خود با مخاطب را حفظ کند، گفت: متاسفانه با گذشت بیش از ١٣ سال از افتتاح شبکه استانی آفتاب این تعامل کمرنگ است و با وجود تلاشهای کارکنان زحمتکش این شبکه، هنوز ارتباط و تعامل با بدنه مردم به شرایط ایده آل نرسیده است.

وی با اشاره به مشکلات کارگران شرکت هپکو، افزود: شبکه استانی باید منعکس کننده صدای مردم باشد، با وجود اینکه اعتراض کارگران هپکو یک اعتراض صنفی بود، اما عدم پیگیری و انعکاس مطالبات بحق این کارگران تلاشگر، از سوی شبکه استانی، حس بدبینی در بین این قشر زحمتکش در عرصه صنعت ایجاد کرد و بی تردید وقتی رسانه ملی در استان صدای آنها را نشنود و درد دل آنها را منعکس نکند، ناخواسته اعتماد مردم و  مخاطبان، از رسانه ملی سلب می شود و عرصه برای جولان دادن رسانه های معاند نظام فراهم می شود.

کریمی گفت: صدا و سیما سرمایه ای ارزشمند برای نظام است و برای تقویت آن نباید از هیچ تلاشی دریغ نماییم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر لزوم تامین برخی تجهیزات فنی از جمله دستگاه پخش زنده تلویزیونی (sng)، گفت: با عنایت به درخواست مکتوب مجمع نمایندگان در خصوص تامین این دستگاه، امیدواریم هر چه سریعتر، مردم استان از این تجهیزات فنی بهره مند شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: استان مرکزی پایتخت مشاهیر و مفاخر کشور است و ساخت فیلم و مستند از زندگی فرهیختگان و بزرگان این استان از ضروریات است.

وی با یادآوری جایگاه معنوی و مذهبی کربلایی کاظم ساروقی به عنوان معجزه بزرگ قرن و سرمایه عظیم فرهنگی ایران و جهان اسلام، پیشنهاد ساخت و تولید فیلم و سریال از زندگی این شخصیت قرآنی منحصر به فرد را مطرح نمود.

کریمی در پایان با بر شمردن مشکلات خبرنگاران و نیروهای حق الزحمه شبکه آفتاب، از رئیس سازمان صدا و سیما خواست نسبت به تعیین تکلیف وضعیت شغلی و قرارداد استخدامی آنها با توجه به مشکلات زندگی و بالا رفتن سن برخی از آنها، اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار