تابناک مرکزی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: خانه جوان به عنوان مرجع و کانون پیگیری امور آموزش و رسیدگی به مشکلات جوانان در این استان راه اندازی می شود.
کد خبر: ۳۷۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴ 15 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، شکراله حسن بیگی روز چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی افزود: تشکیل این خانه نقش مهمی در مهارت آموزی، پرورش و توانمند سازی نسل جوان استان به عنوان نیروهای مولد و اثرگذار در امور توسعه محور دارد و پیشبرد اهداف نظام و انقلاب در استان و کشور را به همراه دارد.

وی ادامه داد: 435 سمن در استان مرکزی به ثبت رسیده که 90 درصد آن ها در رشته های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امور جوانان و رسیدگی به مشکلات این قشر از جامعه فعالیت می کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی با یادآوری تشکیل خانه سمن ها برای نخسین بار در کشور در این استان، افزود: ایجاد خانه سازمان های مردم نهاد، افزایش توانمندی هرچه بیشتر سمن های استان را برای حضور در فعالیت های مختلف جامعه به همراه داشته و راه اندازی خانه جوان برای جوانان استان نیز مکملی در پررنگ کردن نقش توانمند سازی قشر جوان است.

حسن بیگی با بیان اینکه 16 هزار نفر از کلاس های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مرکزی خدمات می گیرند،گفت: با توجه به جمعیت 150 هزار نفری دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول این استان و وجود 50 مرکز فعال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این خطه، سهم هر مرکز حدود 600 تا 550 دانش آموز است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی باید زمینه جذب هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان در این مراکز فراهم شود و تا 2 سال آینده زمینه جذب 2 برابری دانش آموزان در این مراکز مهیا شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در این نشست گفت: 43 هزار خانوار با جمعیتی برابر با 85 هزار نفر به صورت مستمر از این اداره کل خدمات دریافت می کنند.

عدالت بهرامی افزود: اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با 13 مرکز فرهنگی و ورزشی و برگزاری در زمینه پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان، دانشجویان و جوانان این خانوارها برنامه های فرهنگی و اجتماعی برگزار می کند.

وی، برگزاری جشنواره های قرآنی، سرود و نهج البلاغه را از اولویت های کمیته امداد در برگزاری کلاس های اوقات فراغت عنوان کرد و گفت: امسال برای 10 هزار و 444 نفر امسال در کلاس های اوقات فراغت این اداره کل شرکت کرده و از برنامه های این کلاس ها بهره مند شده اند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار