تابناک مرکزی: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با پیگیری های صورت گرفته در خصوص واگذاری شرکت هپکو تا پایان سال تکلیف مدیریت شرکت هپکو مشخص می شود.
کد خبر: ۳۷۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 15 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از اراک امروز؛ در پی اجرای سیاستهای اصل 44 شرکت هپکو در سال 85 به بخش خصوصی واگذار شد و در طول سالهای فعالیت، علاوه بر تحکیم روابط با شرکای خود جهت انتقال تکنولوژی و تامین محصولات و قطعات، نسبت به توسعه روابط با تامین کنندگان معتبر جهانی در کلیه زمینه ها اقدام کرد.

مدیریت شرکت از سال ۸۷ به منظور توسعه کسب و کار اقدام به ایجاد شرکتهای مستقل کرد بطوریکه در حال حاضر ۱۱ شرکت تحت مالکیت هپکو تاسیس شده و فعال هستند.

بعد از واگذاری نادرست شرکت به بخش خصوصی، سوء مدیریت و ایجاد شرکت های مستقل از این شرکت که سوددهی لازم را نداشتند، مشکلات شرکت هپکو آغاز و در سه سال اخیر مشکلات به اوج خود رسیده است به طوری که کارگران شرکت در این مدت چندین بار در اعتراض به مشکلات هپکو تجمع کرده اند.

محمدرضا حاجی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص واگذاری سهام شرکت هپکو اراک گفت: از آنجایی که سهام شرکت هپکو مربوط به بخش خصوصی است باید از طریق سازمان خصوصی سازی به فردی که اهلیتش را دارد واگذار شود.

حاجی پور اظهار کرد: برگزاری مزایده شرکت هپکو بر عهده سازمان خصوصی سازی و هیات واگذاری شرکت هپکو(وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و ...) است.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعاتی که از سازمان خصوصی سازی در خصوص واگذاری شرکت هپکو دریافت کرده ایم در مزایده شرکت هپکو اراک که در تاریخ ۲۵ بهمن ماه در سازمان خصوصی سازی برگزار شد تنها یک متقاضی حضور یافت که آن هم به دلیل نقص مدارک مورد قبول واقع نشد،بنابر این مزایده موفقیت آمیز نبوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با اشاره به اینکه سازمان خصوصی برای تعیین تکلیف وضعیت مدیریت شرکت هپکو فرصت زیادی را ندارد افزود: سازمان خصوصی سازی باید ظرف ۱۰ روز آینده گزارش کامل خود را به هیات واگذاری شرکت هپکو(وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و ...) ارائه دهد.

حاجی پور اظهار کرد: اگر در این مدت سازمان خصوصی سازی موفق به تعیین تکلیف مدیریت شرکت هپکو نشود سایر تصمیمات از جمله واگذاری مدیریت شرکت هپکو به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه به دنبال رفع مشکلات شرکت هپکو به صورت ریشه ای هستیم افزود: البته در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت با جدیت پیگیر موضوع واگذاری شرکت هپکو اراک است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی خاطرنشان کرد: انشالله تا پایان سال تکلیف مدیریت شرکت هپکو مشخص خواهد شد.

شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید–توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر ، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار