نماينده كميته تفحص و جست و جوی مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح استان؛
تابناک مرکزی: علي جلالي فراهاني از تشييع پيكر مطهر شش شهيد مفقود الاثر در سه شهرستان هندودر ، خمين و محلات در ايام فاطميه دوم خبر داد.
کد خبر: ۳۷۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 10 February 2017

به گزارش تابناك مركزي، علي جلالي فراهاني نماينده كميته تفحص و جست و جوی مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح استان در نشست خبري كه در دفتر خبرگزاري تسنيم برگزار شد از تشييع پيكر مطهر شش شهيد مفقود الاثر در سه شهرستان هندودر، خمين و محلات در ايام فاطميه دوم خبر داد و گفت: در حاليكه مقرر بود در ايام فاطميه اول ٦شهيد در استان تشييع شوند به دليل ايام مبارك دهه فجر و برگزاري هر چه باشكوه مراسم تشييع در ايام فاطميه دوم 2 شهيد در هندو در، ٢شهيد در دانشگاه آزاد خمين و ٢شهيد در دانشگاه ازاد محلات تشييع خواهند شد.

وی با بیان اینکه از ٢٦١شهيد مفقود الاثر استان سهم ارتش جمهوري اسلامي 136، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي 116 و نيروي انتظامي 3 مي باشد بیان کرد: در باب شهدا و شهداي گمنام و شهادت نسيمي از شهيد و شهادت ميوزد كه عقيده مردم دركنار آن قرارخواهد گرفت و اتفاقات و ايثار گري ها هرچند وقت يكبار براي نسل جوان متبلور مي شود.

جلالي فراهاني شهداي گمنام را سلاح هاي مخفي بازدارنده خواند و تصريح كرد: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت از اين طريق قابل لمس و انتقال است كه بوسيله آن روحيه شجاعت و شهادت طلبي در جوانان و نسل هاي بعد از انقلاب را ايجاد مي كند.

نماينده كميته تفحص و جست و جو مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به اينكه بيشترين مقفودين در عرصه و گروه هاي مختلف در خاك عراق باقي مانده اند مشكلات بعد از پيروزي در جنگ جهت بازگردان و تفحص پيكر شهداي مفقود الاثر را به صورت زير تشريح كرد: مسائل و مشكلاتي طولاني در اين مسير وجود داشت كه مي توان به عدم همكاري دولت عراق در سال هاي بعد پيروزي جنگ تحميلي، درگيري كشور عراق در جنگ با آمريكا، وضعيت جوي منطقه و ساخت و ساز ها و شكوفايي كه در مرزهاي ميهن اسلامي و كشور عراق ايجاد شده است كار را براي پيدا كردن مشكل كرده است.

وي ادامه داد: در بعضي مكان ها تا ١٦متر بايد بوسيله بيل هاي مكانيكي و بقيه توسط انسان كنده شود، بخشي بدليل مين گذاري لايه اي كه در چندين طبقه انجام شده در دست پاكسازي هستند زيرا كه مقرر شده است پيكر ها سالم پيدا شوند كه از ديگر مشكلات مي توان تغيير و تحولات از طريق نيروهاي عراقي صورت گرفته در حاليكه براساس قانون بين الملل اطلاعات ثبت نشده است كه بتوانيم بعد از جنگ به آن بپردازيم كه از طريق اطلاعيه و همكاري دولت فعلي عراق اقداماتي جهت اطلاع رساني صورت گرفته است.

جلالي از بازگشت پيكر مطهر شهيدان مفقود الاثر در فاز دوم جست و جو جنوب جزيره ام الرصال و منطقه مريوان غرب كشور خبر داد و گفت: فاز اول جست و جو جنوب ام الرصال پيكر مطهر غواصان با توجه به اينكه جزيره در خاك عراق است دست كاري كمتري اتفاق افتاده است ولي بدليل موانع زياد با تاخير همراه شد،با كمك دولت عراق و جست و جو همكاران اين اتفاق افتاد.

وي تصريح كرد: 20 شهيد از منطقه مريوان غرب كشور وارد خاك ميهن اسلامي ايران شده است عمدتا مربوط به شهدايي هستند كه در كردستان به دست ضد انقلاب ها و مزدوران بعثي به شهادت رسيدند. بنابراين علاوه بر وجود ميدان موانع و ارتفاع ها و برف گيري منطقه، حضور ضد انقلاب بررسي و جست و جو با كندي و مشكل مواجه خواهد شد با توجه به مراجعات خانواده شهدا مفقود الاثر باعث مي شود كار با سرعت و جديت بيشتري انجام شود.

جلالي فراهاني بزرگترين مشكل در جست و جو شهدا مفقود الاثر ارتش جمهور اسلامي نبود متولي ايثار ارتش در استان مركزي بيان و ابراز كرد: نبود متولي ايثار ارتش در استان كار را بدليل دسترسي نداشتن به اطلاعات و اسناد و مدارك سخت كرده است نزديكترين متولي ارتش براي خدمات به ايثارگران ارتش پادگان مهندسي بروجرد مي باشد. بنابراين تقاضا دارم از همرزمان شهداي مفقود الاثر ارتش اگر اطلاعات دارند با مجموع حفظ آثار و كميته تحقيق و تفحص استان تماس حاصل فرمايند واطلاع رساني كنند.

وي افرود: بدليل پخش بودن شهداي ارتش در يگان هاي مختلف براي يك استعلام بايد ١٠مورد مكاتبات انجام شود كه جابجايي مناطق در تغيير نام يگان ها مشكلاتي ايجاد كرده است.

نماينده كميته تفحص و جست و جو مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح استان بيشتر شهدا را متعلق به شهر اراك دانست و گفت: ساوه، زرنديه و خمين در جايگاه بعدي قرار دارند با توجه به موانع و مشكلات موجود كارها به سرعت و جديت و با دقت در دست اقدام است.

جلالي با بيان اينكه از ٢١٦خانواده شهداء كه در قيد حيات هستند ازمايش DNAگرفته شده است خاطر نشان كرد: از پيكر هاي كشف شده ازمايشDNA گرفته مي شود و در يك سيتستم در ساختمان جدا قالب كميته جستجو مفقودين ثبت مي شود تا شناسايي لازم انجام شود كه در استان شاهد اين موضوع بوده ايم.

وي ادامه داد: به همين منظور با توجه به جلسات صورت گرفته در سازمان حفظ اثار و نشر ارزش دفاع مقدس استان مقرر شد ستاد هايي در جهت برگزاري با شكوه این مراسم آماده شوند.

وي در پايان ضمن تبريك ايام مبارك دهه فجر و فرارسيدن ٢٢بهمن ، رييس جمهور آمريكا را به حل مشكلات كشورش دعوت كرد و گفت: رييس جمهور امريكا امسال كاملا حماسه مردم غيرتمند ايران اسلامي را از نزديك لمس خواهد كرد و جواب ياوه گويي ها و خط و نشان كشيدن براي نظام و مردم ايران اسلامي در راهپيمايي ٢٢بهمن خواهد گرفت و نگاهش نسبت به اسلام و ايران با رسمت شناختن و احترام گذاشتن تغيير خواهد كرد و بهتر است دوران رياست جمهوري صرف مشكلات كشور خودش كند.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار