تابناک مرکزی: مدير كل آموزش و پروش استان مرکزی گفت: در استان مركزي نزديك به ٢ هزار نيرو كمبود داريم و ظرفيت استخدامي تببين شده اقتضا نمي كند برابر نيروي خارج شده نيرو بگيريم در حاليكه نيازمان روبه افزايش است.
کد خبر: ۳۷۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 08 February 2017

به گزارش تابناك مركزي، شهريار فولادوند مدير كل آموزش و پروش استان مرکزی صبح امروز در جلسه شوراي معاونين آموزش و پرورش كه با حضور علي اكبر كريمي نماينده مردم اراك خنداب كميجان در مجلس شوراي اسلامي در سالن جلسات آموزش و پروش برگزار شد گفت: در استان مركزي نزديك به ٢ هزار نيرو كمبود داريم و ظرفيت استخدامي تببين شده اقتضا نمي كند برابر نيروي خارج شده نيرو بگيريم در حاليكه نيازمان روبه افزايش است.

فولادوند آموزش و پروش را بزرگترين دستگاه اجرايي استان خواند و گفت: كمتر از دو درصد جمعيت پرسنلی و دانش آموزي كشور را با نزديك به ٢٣٠هزار دانش آموز ،٢١٠٠مدرسه در ١٥منطقه استان  تشكيل مي دهيم.

مدير  كل آموزش و پروش استان مرکزی از اجراي طرح  انسداد مواليد بي سوادي در راستاي عدالت آموزشي خبر داد و خاطر نشان كرد: امروز در تمام نقاط استان كه كانون جمعيتي وجود دارد تلاش كرده ايم افراد واجب التحصيل به مدرسه بيايند تا تربيت و آموزش را در آنها اجرا كنيم.

وي افزود: با توجه به اينكه در نرم هاي اوليه يكسري استاندار ها براي تربيت و تعليم دانش اموزان وجود دارد براساس اقتضاهاي جغرافيايي ممكن است قابليت اجرا نداشته باشد .

فولادوند اجراي سند تحول را مبني بر آموزه هاي ديني توصيف و بیان کرد: حرف اصلي در نظام آموزش پرداختن به موضوع تربيت بر اساس آموزه هاي ديني است كه در اجراي سند تحول بخشي از آن وارد حوزه اجرا شده است دقيقا مبتني بر همين موضوع كه مباني نظري دين اسلام در محتوا و روش ها و برخورد ها بايستي اجرا شود.

وي ابراز كرد:با توجه به اينكه در مدارس موضوع جامعه پذيري صورت مي گيرد و در كتاب هاي درسي اشاره نشده است لازم است  الزامات نظام و جامعه پذيري در تعاملات و گفتار و پوشش معلم ها تجلي پيدا كند تا دانش آموزان مصداقي واقعي را مشاهده و درك كنند.

وي در ادامه ضمن مثبت ارزيابي كردن نگاه نماينده مردم اراك خنداب كميجان در مجلس شوراي اسلامي نسبت به آموزش و پروش گفت: نگاه مسئولين نسبت به آموزش پروش با توجه به رسالت در تعليم و تربيت موضوع بسيار مهم به حساب مي آيد كه بعضي اوقات با توجه به حجم بالاي گستردگي كارها و ضرورت دستگاه ها براساس آنطور كه نيازها اقتضا مي كند پرداخته نشده است.

مدير  كل آموزش و پروش استان مرکزی ادامه داد: باتوجه به سطح كيفي و كمي جامعه فرهنگي بهتر است به آموزش وپروش توجه بيشتر و جدي تر شود.

فولادوند ضمن اينكه توجه به مهارت هاي كار آموزي را جز ضرورت های آموزش وپرورش خواند تصريح كرد: آموزش و پرورش دستگاهي با تربيت نهادين و اوليه تلقي مي شود كه لازم است يك سري رويكردها داشته باشد، بحث توجه به مهارت آموزي يكي از ضرورت ها به حساب مي آيد در پايه هاي ابتدايي و متوسطه اول و دوم نظري با شناخت استعداد هاي دانش آموزان به سمت مهارت اموزي حركت كرده ايم.

این مقام مسئول از اجراي طرح شهاب در دوره ابتدايي و كاشف در دوره متوسطه اول در استان به عنوان پايلوت خبر داد و افزود: در آموزش ابتدايي طرح شهاب استعداد دانش اموزان با سنجش هاي علمي سنجيده ميشود و در سوابق به منظور هدايت تحصیلي نگهداري ميشود.

وي ادامه داد: استان مركزي به عنوان پايلوت طرح كاشف انتخاب شده است بنابراين نتايج مثمر ثمر و مفيدي در كشف و پرورش استعداد ها در حوزه كارآفريني خواهد داشت.

فولادوند ضمن آنكه توجه به هنرستان را مهم تلقي كرد از برگزاري مسابقات علمي عملي هنرستان هاي كشور در استان خبر داد و ابراز كرد: هنرستان ها نيازمند توجه و تقويت منابع مالي و امكانات اجرايي هستند كه تعامل دستگاه هاي اجرايي را طلب ميكند تا نقص ها در جهت رونق بخشيدن به مهارت اموزي برطرف شود.

مدير  كل آموزش و پروش استان مرکزی بیان کرد: براي برگزاري مسابقات با اداره ارشاد و دانشگاه ها  و ساير سازمان ها و ادارات تعامل برقرار كرده ايم كه نيازمند تعامل بيشتر است تا هنرستان ها و نگاه ها به سمت رشته هاي فني و حرفه اي تقويت شود.

مدير كل آموزش و پروش استان ضمن آنكه پژوهش هاي قران را مثبت ارزيابي كرد آن را راضي كننده ندانست و گفت:با توجه به اينكه در كشور رتبه اول را كسب كرده ايم جا براي پيشرفت بيشتر وجود دارد كه لازمه ان افزايش امكانات است.

وي ادامه داد: بر خلاف مصلحت هاي دولت تدبير و اميد مبني بر تعطيلي دارالقران ها و تشكيل مدرسه هاي قراني، امروز شاهد آن هستيم علاوه بر مدرسه هاي قراني نزديك به ٢١ دارالقران در استان به فعاليت مشغول هستند.

فولادوند در پايان ضمن تبريك فرارسيدن ايام مبارك دهه فجر گفت: به عنوان جامعه فرهنگي نگاه و رسالت و فداكاري هاي كه در راستاي برپايي و استمرار انقلاب انجام شده است را بايد به نسل هاي آينده توسعه بدهيم.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار