رييس دانشگاه علوم پزشكي اراک؛
تابناک مرکزی: رييس دانشگاه علوم پزشكي اراک سمن ها و خيرين را دو بال دانشگاه خواند و گفت: اگر كمك هاي سمن های حوزه سلامت و خيرين عزيز نباشد زمينگير خواهيم شد این افراد زندگيشان را صرف حوزه سلامت مي كنند، بيشترين ارتباط را با سمن ها داريم و تا به امروز در مدت خدمت بالغ بر ١٠جلسه با حضور سمن ها برگزار كرده ايم.
کد خبر: ۳۷۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲ 05 February 2017

به گزارش تابناك مركزي، حسن طاهر احمدي رييس دانشگاه علوم پزشكي اراک ظهر امروز در نشست خبري كه با حضور معاونان در سالن كاظمي آشتياني دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد اقدامات و خدمات دولت تدبير و اميد را در حوزه درمان و سلامت در سطح كشور و به ويژه استان مركزي موثر خواند و گفت: طي دو سال و نیم سال گذشته در بحث طرح تحول سلامت و درمان 172 ميليارد تومان به حساب دانشگاه واريز شده است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي اراک ادامه داد: این امر سبب كاهش پرداخت هزينه ها در خصوص بیمه شدگان شده است كه بيمه شدگان روستايي سه درصد و بيمه شدگان شهري پنج درصد از هزينه ها را پرداخت مي كنند.

طاهر احمدي هتلينگ بيمارستان ها به منظور بازسازي بخش هاي فرسوده و بيمارستان ها، كاهش سزارين و افزايش زايمان طبييعي، ماندگاري پزشكان در روستا ها و افزايش پزشكان متخصص را از اقدامات موثر انجام شده به حساب اورد و بیان کرد:  اهداي 40 دستگاه آمبولانس از جمله اقدامات دیگر انجام شده است.

طاهر احمدي از تخصيص 80 ميليارد تومان به پروژه 320 تخت خوابي حضرت وليعصر اراك درطي دو سال به صورت اوراق خبرداد و افزود: در بيمارستان ها و فضاهاي درماني باكمبود تخت مواجه هستيم كه حدود ٦٠هزار متر به ١٠٠هزار متر فضاي  موجود اضافه شده است كه در اين بين پروژه وليعصر با پيشرفت فيزيكي حدود ٤٥درصد در دو سال آينده و فاز دوم بيمارستان خوانساري با نزديك به ٩٦تخت در خرداد سال آتی قابل بهره برداري است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي اراک تراز دانشگاه را نسبت به قبل مثبت ارزيابي كرد و بدهي هاي سازمان هاي بيمه گر را به عنوان چالش و لازمه پرداخت حقوق هاي معوقه پرسنل خواند و خاطر نشان ساخت: با وجود اينكه تراز دولت قبل نزديك به 100ميليارد منفي بود اما امروز تراز دانشگاه  40 ميليارد مثبت  است كه از مبلغ  نزيك به ١٨٠ميليارد تومان طلب از سازمان هاي بيمه گر و نزديك به ١٥٠ميليارد تومان بدهي دارويي تجهيزات و  حقوق پرسنلي است که هشت ماه است حقوقي دريافت نكرده اند.

طاهر احمدي ضمن تكذيب درخواست وزارت بهداشت درمان مبني بر ادغام با تامين اجتماعي گفت: متاسفانه اخبار به نادرستي منتشر مي شود، بنده به عنوان يكي از نمايندگان وزارت بهداشت اين بحث را تكذيب ميكنم بلكه بحث تجمع بيمه ها بويژه بيمه سلامت به منظور كاهش سوءاستفاده بوده است كه با ديدگاه مثبت مجلس شوراي اسلامي همراه شده است لذا به دنبال تامين اجتماعي و بيمارستان هاي آن نيستيم.

طاهر احمدي قصور پزشكي که اخيرا رخ داده است را اجتناب ناپذير خواند و از نظارت مستقيم هيئت ريئسه بر بيمارستان ها خبر داد و گفت: حتي يك قصور در جامعه پزشكي بدليل اينكه با جان مردم سر و كار داريم زياد به حساب مي آيد در حاليكه در كل دنيا قصور پزشكي رخ ميدهد، كه در استان از متوسط كشوري بيشتر نيست اما گاهاً بدليل رسانه اي شدن قصورها نگراني ايجاد شده است به همين منظور اعضاي هييت رييسه شده اند مسئوليت بيمارستانها براي نظارت عالي تر بر عهده بگيرند

رييس دانشگاه علوم پزشكي اراک لازمه شروع پژوهش هاي تحقيقاتي بر روی تاثير ميزان آلاينده ها بر روي سلامت مردم استان را تامين منابع مالي درجهت تجهيزات خواند و تصريح كرد: طرح هاي تحقيقاتي را تحويل مسئولين داده ایم و حدود سه ميليارد تومان منابع مالي در جهت خريد تجهيزات را پيش بيني كرده ایم درحاليكه اساتيد ما نگاه مالي به پروژه هاي تحقيقاتي نخواهند داشت.

وي افزود: با موافقت مسئولين و تخصيص بودجه كار را با شناسائي علل آلاينده ها و سهم هر آلاينده و ارتباط با بيماري هاي موجود به منظور كاهش آلودگي و تاثير بر سلامت مردم شروع خواهيم كرد و در طي دو سال به اتمام خواهد رسيد.

طاهر احمدي پيگري ها و تلاش هاي استاندار برای تخصیص اعتبارات ساخت بيمارستان ها سفر رييس جمهور به استان مركزي را مثبت توصيف و خاطر نشان كرد: امروز همگي به عنوان نمايندگان دولت دريك جهت حركت ميكنيم هر چند شايد اختلاف نظرهايي كه در جهت اصلاح هست وجود داشته باشد بنابراين لازم است به ايشان به عنوان نماينده ارشد دولت و رييس جمهور استان در جهت موفقيت كمك كنيم.

وي ادامه داد: اجازه نمي دهيم مخالفين دولت از بعضي اختلاف نظرها سوءاستفاده كنند و در نزديكي انتخابات به اين بحث ها دامن بزنند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي اراک سمن ها و خيرين را دو بال دانشگاه خواند و گفت: اگر كمك هاي سمن های حوزه سلامت و خيرين عزيز نباشد زمينگير خواهيم شد این افراد زندگيشان را صرف حوزه سلامت مي كنند، بيشترين ارتباط را با سمن ها داريم و تا به امروز در مدت خدمت بالغ بر ١٠جلسه با حضور سمن ها برگزار كرده ايم.

وي ادامه داد: خيرين با توجه اينكه نسبت به ساير استان ها در مركز استان كمتر هستند اما زندگيشان راصرف حوزه سلامت كرده اند،علاوه بر ساخت بيمارستان خوانساري كلاس هاي اموزشي به كمك خيرين تشكيل شده است.

طاهر احمدي لازمه بهره برداري از بيمارستان خنداب را رفع نواقص توسط پيمانكار دانست گفت: مجري بيمارستان خنداب وزارت راه وشهرسازي است اما مقرر شده است در خصوص نيرو و تجهيزات وزير دستوری را صادر کنند که به اینت ترتیب جزء وظايف دانشگاه به حساب مي آيد، بنابراين بدليل تسريع در كار مقرر شد كار را موقتا تحويل بگيريم كه طي صورت جلسه نوشته شده تا موقعي نواقص توسط پيمانكاران برطرف نشود بيمارستان شروع به كار نخواهد كرد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي اراک ادامه داد: مساحت بيمارستان خنداب كافي نیست و بهتر بود به عنوان درمان فضای بیشتری پيش بيني ميشد بنابراين پيگيري هاي لازم را با همكاري فرماندار به جهت اخذ زمين و شروع فاز دوم در دستور و اولويت كار قرار داده ايم.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار