تابناک مرکزی: مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دام سازمان دامپزشکی گفت: ما در ۷ استان کانون فعال آلوده به آنفلوانزای پرندگان داریم و تمرکز بر این استانهاست.
کد خبر: ۳۷۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ 01 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صدا و سیما، فرشاد تهرانی با بیان اینکه در هفت استان، کانون فعال ویروس آنفولانزای حاد پرندگان وجود دارد، اظهار کرد: در استان‌هایی مانند خراسان رضوی، اصفهان، تهران، گیلان، قم، مرکزی و مازندران کانون فعال داریم و تمرکزمان بر این استان‌هاست.

این مقام مسئول در سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه با پخت لاشه مرغ یا تخم مرغ، عامل بیماری این ویروس به انسان سرایت نمی‌کند، گفت : ویروس آنفولانزا ویروس حساسی است و حتی اگر به فرض لاشه یا تخم مرغی را هم داشته باشیم که آلوده باشد، با پختی که ما انجام می‌دهیم این ویروس از بین می‌رود؛ مرغ و تخم مرغ اگر پخته و در حین طبخ، دست‌ها شسته و از دستکش استفاده شود هیچ نگرانی از این جهت برای مردم وجود ندارد.

وی به ارائه آماری از شیوع بیماری انفولانزای حاد پرندگان پرداخت و افزود : ۱۴ استان کشور درگیر این ویروس هستند و از این استان‌ها در ۶ استان حداقل یک ماه است که گزارش جدیدی نداریم هرچند که وضعیت این استان‌ها زرد است و به حالت عادی بر نگشته است.

وی گفت: در استان‌هایی که گزارشی از شیوع این ویروس نداریم همکاران ما در حال بررسی و کنترل هستند که در صورت شناسایی کانون آلوده آن را بلافاصله بررسی کنند.

تهرانی به استان‌هایی که درگیر این ویروس هستند اشاره کرد و گفت: در استان‌هایی مانند خراسان رضوی، اصفهان، تهران، گیلان، قم، مرکزی و مازندران طی هفته‌های گذشته کانون فعال داریم و تمرکزمان بر این استان‌هاست تا کانون‌ها را در حداقل زمان ممکن شناسایی و در محل معدوم سازی کنیم، واحد را پاکسازی و شستشو دهیم تا ویروسی در منطقه باقی نماند و بتوانیم جلوی گسترش ویروس را بگیریم.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار