تابناک مرکزی: رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي گفت: در سفر دولت تدبير و اميد به استان ٩٣٠ ميليارد تومان پروژه مصوب داشتيم كه ٤٢٣ ميليارد تومان مربوط به مصوبات سال ٩٥ بوده است كه نزديك به ٣١٥ميليارد تومان تخصيص اعتبار واگذار شده است.
کد خبر: ۳۷۰۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 31 January 2017

به گزارش تابناك مركزي، رقيه يادگاري رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي در ششمين جلسه شوراي برنامه ريزي و 35 امین جلسه اقتصاد مقاومتي كه با حضور محمد باقر نوبخت معاون رييس جمهوري، سخنگو و رييس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور در سالن جلسات الغدير استانداري برگزار شد ضمن مهم خواندن شوراي برنامه توسعه استان به عنوان نهاد تصميم گير در رابطه با توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتي به عنوان راهبري براي اجراي برنامه اقتصادي مدنظر مقام معظم رهبري و دولت، از تحقق ٧٤درصدي مصوبات سفر دولت تدبير و اميد خبر داد

یادگاری ادامه داد: در سفر دولت تدبير و اميد به استان ٩٣٠ ميليارد تومان پروژه مصوب داشتيم كه ٤٢٣ ميليارد تومان مربوط به مصوبات سال ٩٥ بوده است كه نزديك به ٣١٥ميليارد تومان تخصيص اعتبار واگذار شده است.

يادگاري پروژه هاي انتخابي سفر را پروژه هاي مهم و تاثيرگذار درجهت توسعه استان توصيف و تصريح كرد: دركل ٥٥ پروژه داريم كه در سال ٩٥و ٩٦تماما يا فازي از آن ها به بهره برداري ميرسد. دركنار اين پروژه ها كه ساليان سال از سرمايه گذاري ان ها ميگذرد كلنگ زني ٤ پروژه از جمله آبرساني به ساوه را در دستور كار قرار گرفته شده است.

وي ضمن درخواست از دستگاه ها براي پيگري و دريافت تخصيصات و ابلاغات انجام شده گفت:بدليل اينكه اين پروژه ها جز پروژه هاي ملي به حساب مي ايند لازم است دستگاه ها با ارايه مستندات خودشان جهت گرفتن اسناد مكاتبات لازم را با وزارتخانه ها داشته باشند.

رييس سازمان مديريت وبرنامه ريزي استان از تخصيص ١٢٢درصدي به منظور تكميل بخشي از فاضلاب ها و تصفيه خانه فاضلاب ها خبر داد و گفت: در بخش كشاورزي به علت صندوق ذخيره ارزي تخصيص كمتر ابلاغ شده است هرچند كه هنوز از صندوق دخيره ارزي ابلاغي نداشه ايم كه در اين زمينه پروژه توسعه روش هاي نوين آبياري در دستور كار داريم.

وي ادامه داد: در قسمت منابع آب پروژه هاي بسيار مهمي در حال انجام است كه علاوه بر ابرساني شهر ساوه  وتكميل ابرساني روستاييان كه در دهه فجر به بهره برداري ميرسد ميتوان به بحث رينگ كه اب كمال صالح را بصورت كامل در شبكه اراك جاري كند اشاره كرد.

يادگاري ضمن تقدير از ابلاغات اختصاص يافته به حوزه بهداشت بويژه بيمارستان ها ،لازمه تكميل بيمارستان شهرستان خنداب را اختصاص یک و نیم ميليارد تومان خواند و گفت: بيمارستان امام خميني خمين در حال فعاليت ها خوبي است كه در اراك هم به بيمارستان تخصيص كامل صورت گرفته است هرچند كه بدليل توان اجرايي بالا اين پروژه نيازمند تخصيص اعتبارات بيشتري كه در اراك ٥ ميليارد به بيمارستان ایت اله خوانساری تخصيص يافته است.

وي ادامه داد: بيمارستان خنداب جز مطالبات اوليه شهرستان خنداب با ٦٠هزار جمعيت كه لازمه تكميل و بهره برداري آن اختصاص بودجه ١/٥ ميليارد تومان سال ٩٦ است تا در دهه فجر به بهره برداري برسد.

يادگاري با اشاره به ابلاغات انجام شده در حوزه راهسازي افزايش نقدينگي اعتبارات را لازمه حل مشكلات راهداري دانست و گفت: در راه پل دواب-خنداب باتوجه تردد زياد و وجود اب سنگين و اهنگران -كميجان كه تنها راه اصلي كميجان به  مركز استان به حساب مي ايد تقاضا داريم تا مصوبات در نظر گرفته شده براي سال ٩٦ را امسال ابلاغ كنند تا اقدامات لازم به منظور تعريض جاده ها هر چه سريعتر انجام شود.

وي ادامه داد: با توجه به نقدينگي كمتر از ١٠درصد اعتبارات لازم است نقدينگي افزايش يابد تا مشكلات موجود در ١٥٠راهدار و بحث نگهداري راه ها برطرف بشود.

انتهاي پيام/خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار