تابناک مرکزی: رئیس كمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از كارشناسان رسمی دادگستری در تخلفات صندوق فرهنگیان نقش داشته‌اند.
کد خبر: ۳۶۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 30 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، محمد مهدی زاهدی قبل از ظهر دوشنبه در حاشیه سفر خود به قم که به منظور دیدار با مراجع و علمای این شهر صورت گرفت در جمع خبرنگاران با اشاره به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: افرادی که عضو تیم تحقیق و تفحص بوده‌اند تقسیم شدند تا در حوزه‌های مختلف مرتبط با این صندوق مانند شرکت‌های مختلف تحقیقات را انجام دهند و گزارش‌های فسادهای مالی را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه مفاسد رخ داده اطلاعات و مدارک زیادی جمع آوری شده است، ابراز کرد: باید گفت که در این زمینه تخلفات سنگینی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت وام‌های کلان در این پرونده گفت: برخی از این وام‌ها رقم‌های سنگین چند صد میلیاردی دارند که با موضوع مثلا فعالیت‌های تولیدی و بدون هیچ‌گونه بررسی و تفحص و تنها بر روی یک برگه سفید تأیید و پرداخت شده و پس از آن هم موضوع وام عملی نشده است.

وی ادامه داد: بحث دیگر پیرامون تهاترها است که زمین‌هایی که بابت بدهی به بانک‌ها داده شده گاهی ده برابر ارزش واقعی آنها قیمت‌گذاری شده و متأسفانه برخی از کارشناسان رسمی دادگستری در این زمینه و در قیمت گذاری‌ها نقش داشته‌ و تخلف کرده‌اند.

زاهدی ادامه داد: مورد دیگر در زمینه ضمانت‌های دریافت شده بود که برای دریافت وام اخذ شده که برخی از این ضمانت‌ها وجود نداشتند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار