روز گذشته در شهرستان ساوه اتفاق افتاد؛
تابناک مرکزی: جمعی از کارگران کارخانه مقره سازی واقع در شهرستان ساوه در استان مرکزی روز گذشته (شنبه 25 دی ماه ) در اعتراض به عدم دریافت بیش از 7 ماه دستمزد، دست از کار کشیده ودر محوطه کارخانه تجمع کردند.
کد خبر: ۳۶۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶ 15 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایلنا، کارگران کارخانه مقره سازی که در شهر صنعتی کاوه مشغول کارند با اعلام این خبر به رسانه ها  گفته اند:  ما حدود 200 کارگر هستیم که جدا از 7 ماه مزد معوقه بابت عیدی وپاداش سال 94 نیز طلبکاریم .

این کارگران افزودند:  هفت ماه است  مزد پرداخت نشده طلبکاریم و تا این لحظه با وجود برپایی چند نوبت اجتماع صنفی و مراجعه به مسئولان مربوطه هیچ تغییری در شرایط ما ایجاد نشده استبه همین دلیل  دیروز نیمی از کارگران برای پی گیری مطالبات معوقه خود در محل کارخانه دست به اعتراض صنفی زدند

طبق اظهارات کارگران مقره سازی، کارفرما در تجمعات قبلی با حضور در جمع معترضان به آنان وعده داده بود که در صورت تامین مالی تا روز‌های آینده بخشی از طلب مزدی آنها را پرداخت خواهد کرد اما ظاهرا هنوز به تعهدات مالی خود در برابر کارگران عمل نکرده‌اند وهنوز آنها بستان‌کارند.

همچنین به نقل از کارگران معترض گفته می شود همچنین تعداد زیادی از کارگران قدیمی کارخانه که امکان بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور را دارند به دلیل مشکلات بیمه امکان بازنشسته شدن برای آنها مهیا نشده است وحتی گفته می شود تعدای ازهمین  کارگران به دلیل انباشت بدهی کارفرما به آنان برای تامین معیشت زندگیشان خود خواسته محل کار خود را ترک کرده اند.

در این رابطه معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ساوه در گفتگو با رسانه‌ها اصلی‌ترین مشکل این واحد صنعتی را کمبود نقدینگی کارفرمای کارخانه عنوان کرد ه و و گفته است: نبود سرمایه در گردش لازم و کاهش نقدینگی کارخانه مقره سازی موجب بروز برخی مشکلات مالی برای این واحد تولیدی شده است.

حسین معمارنیا افزود: این واحد تولیدی نیاز به تامین نقدینگی و سرمایه در گردش لازم برای خریداری مواد مکمل مقره به عنوان کالای تولیدی خود دارد تا بتواند این کالا را در بازار مصرف به فروش برساند.

وی همچنین گفته است: در عین حال فرمانداری ساوه مکاتبات و پیگیری‌های لازم را با مرجع ذیربط برای اعطای تسهیلات با نرخ کم به منظور تامین نقدینگی شرکت انجام داده است و تا حصول قطعی نتیجه پیگیر خواهد بود.

به گفته وی ؛به دلیل بروز مشکلات مالی این شرکت در  پرداخت هزینه های خدماتی  نیز با مشکل مواجه شده که علارغم پیگیری‌های لازم در خصوص پرداخت هزینه‌های بیمه تامین اجتماعی، مالیات، برق، گاز و ...  بصورت قسط بندی و نیز بخشودگی جرائم اما تا این  لحظه مشکل همچنان باقی است و این واحد تولیدی با چالش جدی مواجه است.

معمارنیا تعویق پرداخت حقوق کارگران این شرکت را به دلیل نبود نقدینگی لازم بیان کرد و اعتراض در این خصوص را حق قانونی کارگران دانست و گفت: تمام سعی و تلاش خود را بکار خواهیم بست تا بزودی مشکلات این واحد تولیدی برطرف و مطالبات کارگران برآورده شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار