تابناک مرکزی: معاون نظارت و پایش محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تلفات ناشی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک به ٢ هزار و ۴٢٢ لاشه رسید.
کد خبر: ۳۶۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰ 15 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی رضا میرزایی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ٩٠ درصد از پرندگان تلف شده از نوع غازهای خاکستری و بقیه مربوط به سایر گونه های پرندگان مهاجر است.

وی بیان کرد: کشف لاشه های جدید در این تالاب به نسبت روزهای قبل کاهش یافته و لاشه هایی که در روزهای اخیر جمع آوری شده مربوط به گذشته است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: لاشه های جمع آوری شده به صورت بهداشتی دفن شده و عملیات جمع آوری سایر لاشه ها تا پاکسازی کامل منطقه ادامه دارد.

میرزایی عنوان کرد: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی برای پرندگان وحشی و مهاجر تنها در تالاب میقان است و هنوز در سایر مناطق حیات وحش این استان موردی مشاهده نشده است.

وی گفت: محیط زیست این استان تمام زیستگاه های آبی، بندها و سدهای استان را به صورت مستمر پایش می کند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، از مردم خواست تا مهار کامل این بیماری از تردد در منطقه تالاب میقان بپرهیزند.

میرزایی گفت: مردم در صورت مشاهده لاشه پرندگان در هر نقطه، از دست زدن به آن خودداری کنند و مراتب را از طریق شماره تلفن های ٣٣١٣٠٧٠٣ - ٣٣١٣٨٧۴٧ و ٣٣١٢١۵٧١ به اداره کل حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از نیمه دوم آذرماه امسال در تالاب میقان اراک شیوع یافته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار