وزیر کشور دولت یازدهم؛
تابناک مرکزی: وزير كشور با اشاره به سه محور اساسي تهاجم فرهنگي، تغييرات اجتماعي و بحث سبك زندگي كه مورد تاکید مقام معظم رهبري است تصريح كرد: متاسفانه تاكنون براي تهاجم فرهنگي كه مورد تاكيد مكرر مقام معظم رهبري است برنامه راهبردي صورت نگرفته است.
کد خبر: ۳۵۹۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲ 12 January 2017

به گزارش تابناك مركزي، عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور دولت يازدهم در سفر یکروزه خود به استان مرکزی در كارگروه تخصصي اجتماعي استان مركزي با اشاره به سه محور اساسي تهاجم فرهنگي، تغييرات اجتماعي و بحث سبك زندگي كه مورد تاکید مقام معظم رهبري است تصريح كرد: متاسفانه تاكنون براي تهاجم فرهنگي كه مورد تاكيد مكرر مقام معظم رهبري است برنامه راهبردي صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: مسايل اجتماعي كه مورد توجه همه است و رهبری آن را امري محتوم بر شمردند و نمي توانيم ان را انكار كنيم بايد به اين نقطه برسيم كه اين مسئله را به درستي مديريت كنيم و در مسير صحيح قدم برداريم.

وزیر کشور در خصوص نقش دولت يازدهم در كاهش آسيب هاي اجتماعي گفت:موضوع آسيب هاي اجتماعي براي اولين بار به صورت جدي و موثر در دولت يازدهم در دستور كار قرار گرفت و باتوجه به نگاه بلند مدتی كه شامل اقداماتي به منظور جلوگيري از بروز آسيب اجتماعي به حساب مي آيد، برنامه ششم را حول همين محور بنا كرديم.

رحماني فضلي با اشاره به نقش موثر وزارت كشور در كاهش آسيب هاي اجتماعي گفت :كار جدی در بحث آسيب اجتماعي با همكاري مستقيم و موثر دفتر مقام معظم رهبري آغاز شده است كه به همين منظور به دستور مقام معظم رهبري  جلساتي با حضور سران قوا و دستگاه هاي اجرايي كه نقش حاكميتي دارند برگزار شده است.

رحماني فاضلي از تلاش برای اجتماعی کردن مبارزه با آسیب های اجتماعی با تدارك جلسه سه هزار نفري خبر داد و گفت: از اولين روز شروع كار دولت یازدهم ،شعار اجتماعي كردن مقابله با آسيب اجتماعي در دستور كار قرار گرفته شد و هدفمان اين است كه همه اقشار وارد صحنه شوند و تا حدودي موفق بوديم.

وزير كشور به نظارت رهبر انقلاب بر جلسات كاهش آسيب هاي اجتماعي اشاره کرد و گفت: در طي چهار جلسه گزارشاتي از سوي سران سه قوه و دستگاه هاي اجرايي ارائه شده است كه راهنمايي و هدايت مقام معظم رهبري در دستور كار قرار گرفته است.

وي ادامه داد: مقام معظم رهبري از گزارش ارائه شده در جلسه آخر و سرعت كارهاي انجام گرفته احساس خرسندي كردند. البته اين شروع كار است و تا رسيدن به نقطه ايده ال بايد شبانه روز تلاش كنيم و مقرر شد شوراي اسيب هاي اجتماعي ماهي يكبار درجهت انجام كارهاي عملياتي تشكيل شود.

رحماني فضلي به تدوين سند راهبردي در راستاي مديريت آسيب های اجتماعي اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با تاکیدات مقام معظم رهبري سران سه قوه اين موضوع را دنبال می كنند و تقسيم كار به صورت ملي صورت گرفته است و شوراهاي استانی با حضور دستگاه هاي مسئول در جهت تدوين سند راهبردي در راستاي مديريت آسيب های اجتماعي حرکت می کنند.

وزير كشور با ذکر این مطلب که علاوه بر بحث آسيب هاي اجتماعي و موضوع امنيت که به عنوان يك دغدغه تلقي مي شود بحث نشاط سياسي و برگزاري انتخاباتی در جو سالم و آرام از دیگر موضوعات مورد توجه دولت یازدهم است بیان کرد: وحدت و انسجام هميشه مورد توجه دولت قرار داشته است و نباید بگذاريم اختلاف ها سبب آسيب رساندن به پيشبرد اهداف كشور شود.

وزير كشور با اشاره به نقش فعاليت هاي خارجي در كاهش اسيب اجتماعي گفت: توانسته ایم با فعاليت در حوزه سياست خارجي روابط سالمي با ديگر كشور ها داشته باشيم و بتوانيم اثار تحريم ها كه از همه نظر فشار را بر ما تحميل كرده بود را از بين ببريم.

رحماني فضلي با اشاره به نقش دولت در توجه به مناطق محروم گفت: اولويت اصلي دولت توزيع منابع به مناطق محروم و روستاها است،در اين راستا ٦هزار ميليارد تومان براي حل مشكلات روستائيان براي سال آينده در نظر گرفته شده است امسال هم مبلغي به اين موضوع تخصيص يافته و از مقام معظم رهبري مجوز دريافت مبلغ بالاتري درجهت برطرف شدن مشكلات مناطق محروم و روستائيان و عدم تعامل و توازن كه ريشه در برنامه ريزي اشتباه قبل از انقلاب دارد گرفته شده است.

وي ادامه داد: با كاهش نرخ تورم به ١٠درصد و خروج از ركود توانستيم علي رغم انباشتگي مشكلات و مسائل در يك مسير مشخص حركت كنيم كه بايد تلاش كنيم و تعامل داشته باشيم به اين حركت سرعت ببخشيم تا به اهداف بالاتري دست يابيم.

وي ادامه داد: به صورت علمي، تجربي و عملي ثابت شده است آنچه آرامش جامعه را تأمين ميكند و مسير اصلي را نشان مي دهد چيزي نيست جز آموزه هاي ديني كه حتي فلسفه هاي فردي مثل ليبراليسم و سوسياليسم نمي تواند پاسخگو باشد.

رحماني فضلي به اعتياد، مواد مخدر، طلاق، حاشيه نشيني و مفاسد اخلاقي به عنوان آسيب هاي اجتماعي مورد توجه دولت اشاره کرد و در رابطه با نقش مهم مواد مخدر در آسيب هاي اجتماعي و عملكرد و اقدامات صورت گرفته دولت در اين زمينه گفت: مطمئنا اگر بتوانيم در حوزه مقابله با مواد مخدر و اعتياد موفق بشويم درديگر حوزه ها موفق خواهيم شد زيرا كه ريشه بيشتر مسائل و مشكلات اجتماعي به حساب مي آيد كه سالي ١٦درصد در مقابله با اعتياد پيشرفت داشتيم كه از فعاليت موثر و مفيد سازمان هاي مردم نهاد در هزينه بهبود يافتگان نميتوان عبور كرد.

انتهاي پيام /خ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار