فرمانده انتظامي استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: فرمانده انتظامي استان مرکزی با تاکيد بر نقش بي بدليل مردم در توسعه امنيت، مشارکت مردمي را رکن محوري امنيت پايدار در جامعه اسلامي دانست.
کد خبر: ۳۵۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶ 12 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار "کيومرث عزيزي" در جمع نمازگزاران مسجد الغدير شهرستان اراك با گراميداشت ياد و خاطره شهدا بيان داشت: در تحقق چشم انداز جامعه محوري پليس، اعتماد و مشارکت اجتماعي شهروندان به ويژه مومنان، معتمدان و نخبگان مذهبي؛ نقشي اساسي و تعيين کننده در ايجاد جامعه اي پويا داشته و دارند.

عزيزي خاطر نشان کرد: بي ترديد همواره اعتماد و مشارکت اجتماعي و نقش شهروندان در ايجاد امنيت اجتماعي از جمله متغيرهاي مهمي هستند که در دستيابي کشور به توسعه پايدار نقش حائز اهميتي دارد و نيروي انتظامي نيز در بستر سازي اين مهم، برنامه هاي جامعي را با رويكردي اجتماعي اجرايي ساخته است.

نگاه ويژه پليس به انجام برآوردهاي اجتماعي و بازخورد گيري از شهروندان

سردار عزيزي در ادامه سامانه 197 در نيروي انتظامي را از مولفه هايي مهم در پاسخگويي پليس به مردم دانست و اظهار داشت: سامانه تلفني 197 بستري است در ارتباط كليه شهروندان با مسئولان نيروي انتظامي كه در تحقق كيفي و تاثيردهي هر چه بيشتر ديدگاه هاي شهروندان در ماموريت هاي انتظامي، در اين سامانه سعي بر نگاه تحليلي و كارشناسي و ارائه بازخورد مناسب به فرد تماس گيرنده است.

وي ادامه داد: اين سامانه يكي از بهترين سامانه هاي ارتباطي با مسئولان است كه در آن هر گونه انتقاد، پيشنهاد، شكايت و تقدير به صورت جداگانه مورد بررسي قرار مي گيرد.

وي مشارکت مردمي را رکن محوري امنيت پايدار در جامعه اسلامي دانست و بيان کرد: در تحقق يك پليس پويا، منعطف در شناخت و پاسخگو به مسائل ونيازمندي هاي اجتماعي در حوزه نظم وامنيت، نيروي انتظامي در رويكرد جامعه محور خود نگاه ويژه اي به انجام برآوردهاي اجتماعي و بازخوردگيري از شهروندان دارد و همواره راهبردهاي ماموريتي خود را بر اين اساس برنامه ريزي مي كند.

ضرورت برنامه ريزي مستمر در راستاي مبارزه هدفمند با معضل مواد مخدر

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه به تبيين مهم ترين دغدغه هاي مردمي در حوزه نظم و امنيت اجتماعي پرداخت و با اشاره به برنامه ريزي پليس در حوزه مسائل اجتماعي استان اظهار داشت: يکي از مهم ترين درخواست ها در حوزه امنيت اجتماعي برخورد با سارقان است که نيروي انتظامي استان در راستاي ماموريت و وظيفه خود طرح هاي گسترده اي را در برخورد با سارقان عملياتي کرده است.

سردار عزيزي ادامه داد: يکي از موضوعاتي که پليس بر آن تاکيد و بر مبناي آن برنامه ريزي مي کند توجه به ريشه يابي مسائل است که در اين بررسي ها، 75 درصد سرقت ها مربوط به سرقت هاي خرد در استان است که متاسفانه بيش از 80 درصد اين گونه جرايم مربوط به افراد بيکار و عمدتا معتادان مي باشد.

وي يادآورشد: در کنار اقدامات عملياتي، نگراني از گسترش اين پديده شوم در بين نسل جوان از موضوعاتي است که نيروي انتظامي با پيگيري و توسعه مسئول سازي در بين دستگاه ها، سعي بر مشارکت دهي کليه دستگاه ها و شهروندان در افزايش فرهنگ مقابله با اين پديده دارد.

فرمانده انتظامي استان مرکزي افزود: در حوزه برخورد با معضل مواد مخدر در قانون براي 27 دستگاه وظيفه مشخص شده است که لازم است با توجه به مسئوليت ها، مواد مخدر به عنوان يک دغدغه اجتماعي در جامعه به ويژه در حوزه خانواده ها و ديگر حوزه هاي اجتماعي بدان توجه و در راستاي مقابله هدفمند با آن برنامه ريزي مستمر شود.

ارتقاء فرهنگ ترافيک و فرهنگ سازي استفاده هدفمند از فضاي مجازي، ضرورت جامعه امروزي

اين مقام ارشد انتظامي در استان مركزي توجه به فرهنگ سازي در حوزه ترافيکي در استان را نيز مورد تاکيد قرار داد و خاطر نشان کرد: توجه به ارتقاء فرهنگ ترافيک از ضرورياتي است که بايد در کشور بدان توجه شود و در اين حوزه با آموزش رفتار صحيح به کودکان آموزش هاي لازم ارائه شود.

وي اظهار داشت: فضاي مجازي در کشور ما داراي متولي امنيتي است و دستگاه هاي امنيتي و نظارتي با قاطعيت در حوزه دفاع از کيان ايران اسلامي با جديت در اين حوزه برنامه ريزي دارند.

فرمانده انتظامي استان مرکزی عنوان داشت: نبود متولي فرهنگي و ضعف نظارت نسبت به مطالب انتشار يافته در فضاي مجازي از کاستي هايي است که در فضاي مجازي کشور ما قابل مشاهده است و در اين حوزه آسيب پذيري هاي زيادي متوجه کليه افراد خانواده در سنين مختلف محتمل مي باشد.

اين مقام مسئول ادامه داد: اغلب مطالب انتشار يافته در شبکه هاي اجتماعي مختلف که در اختيار کاربران فضاي مجازي قرار مي گيرد، بيهوده و در برخي از موارد نيز آسيب زا است که بي ترديد شايسته است والدين در کانون خانواده، با فرهنگ سازي و نظارت مستمر ، استفاده صحيح و هدفمند از فضاي مجازي را در فرزندان خود نهادينه سازند.

مصالحه 85 درصد ي پرونده هاي ارجاع شده به دواير مشاوره و مددکاري اجتماعي

فرمانده انتظامي استان مرکزي بر برنامه هاي پليس در ارائه خدمات مشاوره اي و آموزش مهارت هاي زندگي به خانواده ها نيز اشاره داشت و گفت: با به کارگيري نيروي هاي توانمند در کلانتري هاي استان، مشاوران و مددکاران اجتماعي پليس حضوري تاثيرگذار و فعال دارند .

عزيزي از مصالحه 85 درصدي پرونده هاي ارجاع شده به دواير مشاوره و مددکاري اجتماعي در کلانتري ها و مرکز مشاوره آرامش پليس استان خبر داد و گفت: شهروندان مي توانند با مراجعه به اين کارشناسان از خدمات اين مراکز در حوزه هاي مختلف، استفاده کنند.

امر به معروف ونهي از منکر، شاخصه مهم مشارکت مردم در امور اجتماعي

فرمانده انتظامي استان مركزي ثبات و ارتقاء امنيت اجتماعي را در تعامل دوسويه دستگاه هاي امنيتي و انتظامي و اقشار مختلف مردمي عنوان و بيان کرد: مشاركت مردمي، ميزان احساس امنيت اجتماعي در يك جامعه را شكل مي دهد و در ارتقاء امنيت لازم است هر فرد ضمن شناخت حق و حقوق خود، نسبت به حقوق ديگران نيز شناخت داشته باشد و انجام آن را تكليفي بر خود بداند.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به فرهنگ‌سازي و تدوين برنامه هاي فراگير در نيروي انتظامي در راستاي استفاده هدفمند از نيروي مردمي براي مقابله با آسيب‌ها و معضلات اجتماعي، امر به معروف و نهي از منكر را از شاخصه هاي مهم مشاركت مردم در ارتقاء امنيت اجتماعي برشمرد و بيان داشت: قانون كشور اسلامي ما نشات گرفته از شرع و با نظارت علماي مذهبي در جامعه اجرايي مي شود و در تحقق مطلوب آن امر به معروف و نهي از منكر از ملزوماتي است كه بايد تك تك آحاد جامعه بدان توجه و در اجراي آن اهتمام داشته باشند.

در پايان اين ديدار صميمي فرمانده انتظامي استان به همراه معاونان و روساي پليس هاي تخصصي با حضور در جمع پرشور نمازگزاران، به سوالات آنان در زمينه هاي گوناگون ، پاسخ هاي لازم را دادند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار