معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور؛
تابناک مرکزی: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: بر اساس طرحی که با وزارت کار و رفاه اجتماعی داریم کلیه مراکزی که بین 50تا 500 نفر کارکنان دارند باید به خانه EAP (توانمند سازی کارگری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد) مجهز شوند.
کد خبر: ۳۵۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 12 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری برگزار شد با اشاره به صنعتی و دانشگاهی بودن شهر اراک اظهار داشت: باید برای تشکل های دانشجویی زیاد فکر شود و نیز این شهر  تعداد قابل توجهی صنعت مادر دارد و بر اساس طرحی که با وزارت کار و رفاه اجتماعی داریم کلیه مراکزی که بین 50تا 500 نفر کارکنان دارند باید به خانه EAP (توانمند سازی کارگری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد) مجهز شوند.

وی افزود: میزان شیوع اعتیاد در جوامع صنعتی و به ویژه جامعه صنعتی کارگری بسیار بالا است و بالاترین میزان در کشور است و این زنگ خطر جدی است و استان مرکزی هم که دارای مراکز صنعتی بسیار است فلذا باید حساسیت های خود را بیشتر کنیم و این برنامه را با جدیت دنبال کنیم و اگر مصوبه ای نیاز دارد پیشنهاد دهید و یک بخشی هم برمی گردد به خود صنایع مادر زیرا مسئولیت اجتماعی جزء وظایف ذاتی کارخانجات و صنایع است.

افشار ادامه داد: باید تمام این ها نهادینه شود و از طریق ارتباط گیری و رایزنی  این برنامه هارا به انجام برسانیم و ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کار و تعاون پیگیر کار هستند و فعالیت های خوبی هم انجام شده است که در این استان هم در حال دنبال شدن است اما باید سرعت بیشتری داشته باشد.

وی به محیط های دانشجویی اشاره کرد و گفت: باید از جمعیت دانشجویی و اساتید صرفا برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تشکل سازی شود  و ما هم حمایت می کنیم و مصوبه ستاد هم این است که ثبت این تشکل ها است و اگر تشکلی هم در سطح ملی میخواهد کار کند و قابلیت بسیار برجسته ای دارد آمادگی این کار را داریم که از طریق ستاد دنبال کنیم تا زمینه ثبت ملی فراهم شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در آخر به موظف کردن و آموزش دهیاران جهت جلوگیری از کشت شاهدانه و گل اشاره کرد و این امر را بسیار مهم خواند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار