تابناک مرکزی: نشست مشترك مدیرکل آموزش فني و حرفه اي استان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک با هدف توسعه زمينه هاي همكاري در جهت اجرایی طرح توانمندسازي مهارتي دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي با رويكرد ایجاد اشتغال برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳ 09 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از روابط عمومي اداره کل  آموزش فني و حرفه اي استان مرکزی، نشست مشترک اداره کل  آموزش فني و حرفه اي استان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی اراک با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی اراک و تعدادي از مسوولان اين دانشگاه و کارشناسان آموزش فنی و حرفه ای استان  مرکزی با هدف بررسي زمينه هاي همكاري مشترك برگزار شد.

فریبرز فضلی خانی  مدير كل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه ارتقاء بهره‌وری و ایجاد اشتغال زمانی محقق می‌شود که سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بودجه آموزشی کشور افزایش یابد عنوان داشت: با توجه به سابقه همكاري اين اداره کل با دانشگاه آزاد اسلامی اراک و ارائه خدمات آموزشي به دانشجويان و وجود بستر قانوني لازم براساس طرح توانمندسازي مهارتي دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي با رويكرد اشتغال، اجرای دوره هاي آموزشي مهارتي براي دانشجويان آن دانشگاه مد نظر قرار می گیرد.

طرح توانمندسازي مهارتي دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي با رويكرد اشتغال اجرایی می شود

وی در ادامه افزود: در جامعه ما جا افتاده که مدرک دانشگاهی ارزش آفرین است البته در این موضوع شکی نیست که علم و فراگیری علم ارزشمند است اما داشتن مدرک دانشگاهی به تنهایی ارزش‌آفرین نیست و تا زمانی که این تفکر وجود دارد جوانان ما بعد از فراغت از تحصیل سرگردان می‌مانند و نمی‌دانند چطور به اشتغال و تولید خدمت و ثروت برسند.

نظام آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان اهميت و و ارزش آموزش هاي فني و حرفه اي بر  نياز وجود اين آموزش ها در جهت كسب و كار و اشتغال جوانان و تأثيرپذيري اين آموزش ها در جامعه در خصوص توليد محتواي آموزشي تاکید و عنوان کرد: این دانشگاه جهت توانمند سازی مهارتی دانشجویان، اجرای طرح کارورزی  وبرگزاری دوره های کوتاه مدت برای دانشجویان و فارغ التحصیلان، آمادگی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک همچنین تلاش برای ايجاد قطب آموزشي بازي هاي رايانه اي در كشور با همكاري اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان مرکزی را خواستار شد.

انتهای پیام/

        

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار