وزیر صنعت، معدن و تجارت؛
تابناک مرکزی: نعمت ‌زاده درجلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با بیان اینکه از اول دولت تدبیر و امید تا امروز 8.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسید گفت: با مسائل سیاسی نبايد وارد صنعت شد و صنعت فقط اقتصادی است. برخی از مالكان صنایع نه اهل صنعت هستند و نه دلسوز در حالی که صنايع بايد دست اهل صنعت باشند.
کد خبر: ۳۵۵۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 05 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محمدرضا نعمت ‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درجلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با بیان اینکه از اول دولت تدبیر و امید تا امروز 8.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در صنعت، معدن و تجارت به تصویب رسید گفت: هم اکنون شاهد رشد حدود پنج درصدی در صنعت کشور هستیم و با وجود همه محدودیت‌هایی که گریبانگیر صنعت است برای رفع مشکلات مشروط به اتحاد همگانی حرکت می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پروژه‌های نيمه‌تمام به معنی خواباندن سرمايه ملی است صنعتگران نبايد سرمايه سهامداران را رها كنند پروژه‌های صنعتی بايد سریعتر راه اندازی شوند بیان کرد: دولت از واردات حمايت نمی‌كند اما معتقديم محصولات وارداتی در فضای شفاف و سالم اقتصادی با توليدات داخلی رقابت كنند.

نعمت ‌زاده با اشاره به حمایت های نمایندگان استان در زمینه صنایع و کمک به رفع مشکلات آنها با بیان اینکه همه باید در راستای رونق تولید و صنعت در کشور در تعامل با یکدیگر تلاش کنیم ابراز کرد: پیش از این همکاری بانک ها در راستای اعطای تسهیلات رونق تولید رضایت بخش نبود اما امسال این همکاری افزایش یافت و در استان مرکزی شاهد اعطای بیش از۴۵۰میلیارد تومان تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط هستیم.

وی افزود: علاوه بر واحدهای صنعتی کوچک، صنایع بزرگ و سنگین استان نیز باید مورد توجه قرار گیرند و مشکلات آنها رفع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اشتغالزایی پنج هزار نفری كشتی‌سازی صدرا خاطر نشان ساخت: وزارت نفت در آغاز دولت يازدهم به دليل تاخير پروژه‌های فراساحل حاضر نبود به كشتی‌سازی صدرا پروژه سفارش دهد اما اكنون از اين كشتی‌سازی تقدیر کرده اند.

نعمت ‌زاده با تاکید بر اینکه با مسائل سیاسی نبايد وارد صنعت شود، صنعت فقط اقتصادی است گفت: برخی از مالكان صنایع نه اهل صنعت هستند و نه دلسوز در حالی که  صنايع بايد دست اهل صنعت باشند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار