استاندار مرکزی عنوان كرد؛
تابناک مرکزی: محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل استانداری برگزار شد، گفت: صادرات غیر نفتی استان طی نه ماهه نخست سال جاری معادل 464 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش، 33 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۳۵۵۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲ 05 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در محل استانداری برگزار شد، گفت: صادرات غیر نفتی استان طی نه ماهه نخست سال جاری معادل 464 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش، 33 درصد رشد داشته است.

زمانی قمی استاندار مرکزی اظهار کرد: متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی استان طی این مدت 748 دلار و متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی کشور 343 دلار بوده و تعداد کشورهای هدف صادراتی استان از 48 کشور در سال قبل به 56 کشور در سال جاری افزایش داشته است.

وی ارزش واردات استان مرکزی طی نه ماه ابتدای سال جاری را 197 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: ترکیب عمده واردات استان شامل مواد اولیه، بسته بندی، همچنین ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز صنایع استان است که به دلیل رفع محدودیت های بین المللی پس از برجام رشد داشته است وصنایع استان توانسته اند در جهت بهسازی و نوسازی  واحدهای خود واردات بیشتری داشته باشند.

 زمانی قمی ابراز کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری 172 پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 464 میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و 532 نفر در این استان صادر و به بهره برداری رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد 28.5 درصد، از نظر سرمایه گذاری انجام شده 81.3 درصد و از نظر اشتغالزایی 38.6 درصد رشد داشته است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: افزایش قابل ملاحظه گشایش اعتبارات اسنادی خارجی (LC) و در مقابل کاهش صدور حوالجات ارزی به دلیل رفع محدویت های بین المللی پس از برجام از جمله افتخارات بخش اقتصادی استان مرکزی است.

وی بیان کرد: صدور 90 میلیون دلار LC و 15 میلیون دلار حواله ارزی در هشت ماهه اول سال جاری توسط بانک توسعه صادرات استان مرکزی یکی از اقدامات ارزشمند حوزه تجارت خارجی است.        

استاندار مرکزی گفت: براساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در بهار امسال معادل هفت و نیم درصد بوده که نسبت به نرخ بیکاری استان مرکزی در بهار سال گذشته (10 و سه دهم درصد) به میزان 2 و هشت دهم درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان مرکزی در تابستان سال جاری نیز معادل 6 و هفت دهم درصد اعلام شد که نسبت به تابستان سال گذشته (هفت و چهار دهم درصد) به میزان هفت دهم درصد کاهش یافته است که این مهم  نشان دهنده این است که سیاستهای دولت در مسیر درستی بوده است.

استاندار مرکزی با اشاره به ثبت نام واحدهای تولیدی در سایت بهین یاب جهت دریافت تسهیلات رونق تولید ، گفت: تاکنون 273 میلیارد تومان به واحد های تولیدی که از طریق سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند پرداخت شده که با پرداختهای مستقیم بانکها که توسط این سایت پذیرفته شده حدود 473 میلیارد تومان پرداخت شده و حدود 104 درصد از سهم استان محقق شده است که با توجه به بدون سقف بودن این تسهیلات باید برای رسیدن استان به جایگاه خود تلاش کنیم.

وی افزود: مدیریت ارشد استان با بانکها جلسات بسیاری را برگزار کرده است که در سه ماه گذشته روند اعطای تسهیلات سرعت قابل قبولی یافته است .

زمانی قمی گفت: نشستهای ستاد اقتصاد مقاومتی در استان بطور مرتب برگزار شده و در قالب این ستاد از واحد های تولیدی بازدید بعمل آمده است و دو جلسه نیز در محضر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار