تابناک مرکزی: نماینده مردم در مجلس گفت: علی‌رغم مخالفت برخی از نمایندگان استان و کشور با استضاح وزیر راه به بهانه اتمام دولت مصرانه پیگیر استیضاح و معرفی خاطیان هستیم.
کد خبر: ۳۵۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 05 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی احمدعلیرضابیگی در گفت‌وگو با آناج با بیان اینکه حادثه تلخ قطار تبریز-مشهد محصول فقدان مدیریت، سوء تدبیر و عدم نظارت است، اظهار داشت: بی‌تدبیری مسئولان و صرف هزینه‌های بیهوده در انتصابات سیاسی، باعث غفلت از خدمت به مردم شده‌است.

وی افزود: توجه خدمت‌رسانی به مردم می‌تواند از بروز حوادث این‌چنینی جلوگیری کند و مانع از بروز پیش‌آمدهای جبران‌ناپذیر شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به عدم پیش‌بینی لازم برای جلوگیری از رخدادهای غیرمترقبه در سامانه حمل‌ونقل عمومی، تصریح کرد: با توجه به سوء مدیریتی این سامانه، در زمان اولیه بروز این حادثه تیم امدادرسان در منطقه حاضر نشدند و باعث شد تا خسارات بیشتری گریبان گیر شود.

وی افزود: علاوه بر جان باختن عده‌ای از مردم در این حادثه و خسارات واردشده به سامانه حمل‌ونقل ریلی، بزرگ‌ترین خسران، صلب اعتماد و اطمینان مردم از مسئولان نظام است و مستلزم زمان است تا اعتماد ازدست‌رفته دوباره برگردد.

این مقام مسئول با اشاره با استیضاح و بازخواست مسببین این فاجعه دردناک، اذعان داشت: نمایندگان مردم تنها می‌توانند با وزیر مربوطه در ارتباط باشند و بازخواست این فاجعه دردناک خواسته مردم است.

وی افزود: در اولین دیدار نمایندگان دولت دهم با مقام معظم رهبری، ایشان بازخواست و استیضاح بدون تعارف مسئولان را یکی از وظایف نمایندگان عنوان کردند و استیضاح بدون هیچ ضابطه و رابطه‌ای باید رخ دهد.

بیگی بابیان اینکه نمایندگان مکلف به پیگیری مسائل مردم هستند، متذکر شد: مجلس نیز مکلف است تا درخواست نمایندگان را در حوزه استیضاح عملی سازد.

استاندار سابق آذربایجان شرقی استعفای مدیرکل راه‌آهن کشور را پیش‌دستی خواند و عنوان کرد: استعفای وی فقط به خاطر فرار از پاسخگویی بوده و این مسئول باید تا روشن شدن قضیه در سمت خود باقی می‌ماند.

وی افزود: مدیرکل راه‌آهن جمهوری اسلامی، مستحق برکناری بود و ایشان در استعفا نامه خود بیشتر مانند یک مدیر لایق و توانمند نشان داده‌شده است تا یک مسئول خاطی.

نماینده مردم، نبود تجهیزات لازم برای یک قطار به وزن ۶۶۰ تن که در حین تصادف، کارشناسان سرعت قطار را ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کردند را یک امر نابخشودنی عنوان کرد و تصریح کرد: این بی‌توجهی باعث بروز حادثه‌ای عظیم شده است که تمامی دلایل و مسببان باید پاسخگوی خواسته‌های مردم شوند.

این مقام مسئول با اشاره به تأخیر استیضاح وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس، خاطرنشان کرد: بلافاصله بعد از رخداد این حادثه غمبار، نمایندگان مردم طرح استیضاح وزیر را به کمسیون عمران ارجاع دادند، اما گزارش‌ها مبنی بر اینکه کارگران راه‌آهن مقصران این فاجعه است، از سوی بازرسان ریاست جمهوری به کمسیون عمران ارائه شد.

وی افزود: اصولاً، تا ۱۰ روز بعد از درخواست استیضاح وزیر، باید در صحن علنی مجلس استیضاح برگزار می‌شد که متأسفانه پیرو گزارش‌ها ناقص اداره راه‌آهن و بازرسی ریاست جمهوری، این کار به تعویق افتاده است ولی نمایندگان استان مصرانه پیگیر استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستند.

بیگی اضافه کرد: دوشنبه هفته گذشته در ملاقات نمایندگان استان با رئیس مجلس، موضوع استیضاح دوباره مطرح شد که هفته آینده باید رئیس کمسیون عمران در مجلس حضور یابد و حتی اگر کمسیون برنامه ششم به اتمام نرسیده باشد، باید استیضاح آخوندی مطرح و عملیاتی شود.

نماینده مردم با اشاره به تعدد مخالفان با استیضاح وزیر راه و شهرسازی، اذعان داشت: شخص وزیر و عده‌ای از نمایندگان تمام عزم خود را جزم کردند تا استیضاح وزیر انجام‌ نگیرد ولی امیدواریم تا این استیضاح برگزارشده و درخواست مردم در برکناری مدیران نالایق و ناتوان به منصه ظهور بپیوندد.

وی افزود: بیش از 80 نفر از نمایندگان در مجلس، با استیضاح مخالف‌اند و متأسفانه هستند از نمایندگان آذربایجان که موضوع اتمام مدت‌زمان این دولت را بیان می‌کنند و در نظر دارند تا از این استیضاح شانه خالی کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار