مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی در خصوص حواشی رخ داده پیرامون جشن برگزار شده از سوی آموزش و پرورش در سالن امام علی گفت: این جشن از سوی ارشاد مجوزهای لازم را دریافت نکرده است و اموزش و پرورش باید نسبت به اخذ مجوز قبل از برگزاری جشن اطلاع پیدا میکرده است در جلسه فوق العاده شورای فرهنگی موسیقی استان کمترین تصمیمی که در خصوص آموزشگاه برگزار کننده این جشن گرفته خواهد شد تعلیق موقت است.
کد خبر: ۳۵۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲ 04 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی حقیقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با بیان اینکه بیشترین فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول 15 ماه گذشته در زمینه فعالیت های قرآنی بوده است گفت: خط قرمز در استان نظرات نماینده ولی فقیه در استان مرکزی است و تمام سعی بر این است در جهت حفظ حرمت استان مردمی و لایتمدار حرکت کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی معنای این حرف را اینگونه تشریح کرد: در برگزاری کنسرت ها، نمایش ها و... مواظبت های لازم صورت میگیرد تا طعم شیرین کار فرهنگی با تبعات منفی آن تلخ نشود و خوشبختانه در طول ماه های گذشته از سوی مراکز نظارتی و مسئولان عالی رتبه استان این هیچ واکنشی دریافت نکرده ایم که نشان از اجرای صحیح امور دارد.

حقیقی با اشاره به جشن برگزار شده در سالن امام علی علیه السلام از سوی آموزش و پرورش بعد از میلاد نبی مکرم اسلام برای خانواده های بازنشسته آموزش و پرورش خاطر نشان ساخت: این مراسم که به همت یک انجمن ادبی توسط گروهی از آموزشگاه موسیقی مهراس اجرا شده است که بخشی از برنامه مربوط به کودکان و بخشی دیگر خوانندگی توسط بانوان بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری هر برنامه ای باید با مجوز ارشاد انجام شود که متاسفانه جشن مذکور بدون دریافت مجوز از ارشاد برگزار شده است. هر چند گفته میشود آموزش و پرورش سالن امام علی را به بخش خصوص اجاره داده است اما باید برای اجرای این مراسم نسبت به اخذ مجوز پیگیری های لازم صورت می گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی با ابراز تاسف از اینکه تفکر حاکم برای زیر سوال بردن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبب دور شدن از اخلاق برای انتشار درست خبر این جشن شده است ابراز کرد: در استان بیش از 400 آموزشگاه خصوصی دارای مجوز وجود دارد و هر چند آموزشگاهی که نسبت به برگزاری این جشن اقدام کرده است دارای مجوز بوده است اما نسبت به تخلف صورت گرفته نیز باید مسئولان آموزشگاه پاسخگو باشند نه ارشاد.

حقیقی با اشاره به اینکه به لحاظ شرایط و وظایف قانونی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اقدامات لازم را انجام داده است و باراسال نامه به اماکن و اداره آموزش و پرورش طرح موضوع کرده است گفت: جلسه فوق العاده شورای فرهنگی موسیقی استان بلافاصله تشکیل می شود و کمترین تصمیمی که در خصوص این آموزشگاه گرفته خواهد شد تعلیق موقت است.

وی افزود: هر چند این احتمال وجود دارد که مجوز آموزشگاه هم لغو شود اما باید فرصت داد تا مسئولان آموزشگاه نسبت به اتفاق رخ داده از خود دفاع کنند و بیان کنند شکل کار چگونه بوده است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی با بیان اینکه در خصوص برگزاری این جشن اشتباه اول از سوی اداره کل آمورش و پرورش صورت گرفته است بیان کرد: افکار عمومی، ارباب جراید و رسانه ها تلاش کنند جو آرام فرهنگی استان بهم نخورد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار