تابناک مرکزی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: سومین نمایشگاه مد و لباس البته با یک سال وقفه به همراه اولین جشنواره مد و لباس در استان در راستای ترویج فرهنگ حجاب اسلامی به میزبانی اراک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۳۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶ 01 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی حقیقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: سومین نمایشگاه مد و لباس البته با یک سال وقفه به همراه اولین جشنواره مد و لباس در اسفند ماه سال جاری در اراک برگزار خواهد شد .

حقیقی تصریح کرد: طبق مصوبه‌ شورای انقلاب فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب، تقریباً برای 32 دستگاه تکلیف مشخص شده است که باید وظایف خود را در این زمینه به نحو احسن انجام دهند، یکی از این دستگاه‌ها وزارت ارشاد است که در استان به عنوان رییس کارگروه حجاب و عفاف تحت نظر استاندار فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه عفاف و حجاب با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف ادامه داد: بحث حجاب و عفاف مربوط به دستگاه‌های خاص نیست، دستگاه‌ها فرهنگی و نظارتی همه باید تلاش کنند تا این موضوع به عنوان یک استراتژی در نظام نهادینه شود، 35 سال است که سالگرد عفاف و حجاب برگزار و تصمیماتی هم گرفته می‌شود اما در عمل تأثیر مناسبی شاهد نبوده‌ایم.

حقیقی آغاز بروز آسیب‌های اجتماعی را خانواده خواند و بیان کرد: بعد از خانواده، مدرسه، دانشگاه و ... را می‌توان سرچشمه ورود آسیب‌های اجتماعی دانست. در کانون خانواده است که کودکان و نوجوانان الگوبرداری می‌کنند، والدین آیینه فرزندانشان هستند و می‌توانند آینده و رفتار اجتماعی فرزندان را رقم بزنند.

وی در ادامه زمان برگزاری نمایشگاه و جشنواره مد و لباس را اسفندماه عنوان کرد و ادامه داد: امسال برای اولین بار طرح جشنواره عفاف و حجاب توسط یکی از کارشناسان ارشاد مطرح و تصویب شد، این جشنواره در کنار نمایشگاه در زمینه‌های حجاب اسلامی، اقتصاد مقاوتی و حقوق شهروندی برگزار می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در پایان گفت: حدود ۵۰ میلیون تومان بودجه برای برگزاری این نمایشگاه و جشنواره نیاز داریم و هیچ کمک مالی هم از سوی نهادهای فرهنگی و استانداری به ما نشده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار