تابناک مرکزی: جمعی از مردم روستای کزاز از خروج پساب شرکت پتروشیمی گلایه دارند و از ورود این پساب به زمین های کشاورزی ابراز نگرانی کردند.
کد خبر: ۳۵۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 29 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شازند در پاسخ پیگیری خبرنگار ایرنا گفت: هر واحد صنعتی در زمان بارش باران به علت پرشدن حوضچه ها و سرریز شدن آن به ناچار مجبور به خروج پساب می شود ولی این پساب باید در حد استاندارد باشد و آسیبی به زمین های زیردست وارد نکند.

مازیار شریفی گفت: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست نمونه‌گیری های لازم را از این پساب در روز گذشته و امروز انجام داده اند‌ و آزمایش‌ها در حال انجام است و در صورت بالاتر بودن میزان آلاینده‌ها از حد استاندارد، پیگیری‌ از سوی مراجع قانونی انجام می‌شود.

رئیس روابط عمومی شرکت پتروشیمی شازند نیز گفت: طبق تحقیقات کارشناسی شده این پساب ها در زمان بالابودن میزان بارندگی و در اثر پر شدن حوضچه های تصفیه به زمین های روستای کزاز سرازیر می شود و این موضوع جدیدی نیست و از ابتدای ایجاد پتروشیمی همواره در اثر بارش شدید باران حجم از محتوای حوضچه های پر شده به ناچار به زمین های اطراف می رود.

حسن رجبی افزود: در چند سال اخیر اقداماتی در زمینه ایجاد حوضچه های جدید در دستور کار قرار گرفته تا حدالامکان از سر ریز پساب در شرایط خاص به خارج از محدوده پتروشیمی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست نسبت به نمونه برداری و آزمایش از خروجی پساب اقدام کردند و در صورتی که میزان آلاینده های آب خروجی بالا و باعث ایجاد خسارت به اراضی کشاورزی شده باشد این موضوع قابل بررسی است.

طرح این مجتمع در سال 1363 به تصویب رسید و پس از سپری شدن مراحل طراحی، مهندسی و نصب، مرحله اول آن در سال 1372در مدار تولید قرار گرفت.

در ادامه کار به منظور بهبود مستمر و تولید بیشتر و متنوع تر، واحدهای دیگر مجتمع تکمیل و واحد اتوکسیلات به عنوان آخرین واحد مجتمع در سال 82 راه اندازی شد و در مدار تولید قرار گرفت.

از سال 1379 همزمان با تکمیل واحدها، طرح توسعه مجتمع با هدف افزایش ظرفیت واحدها به تصویب رسید که مرحله اول آن در مهرماه سال 1384 و عملیات اجرایی مرحله دوم در تابستان سال 1386 به انجام رسید.

ظرفیت کامل تولید این مجتمع پس از اجرای طرح توسعه، یک میلیون و 469 هزار تن انواع محصولات پتروشیمی در سال است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار